Thomas E. Trask, superintendetul asociaţiei de biserici penticostale Assemblies of God (AG) se retrage din funcţia sa şi cu ocazia celui de-al 52-lea Consiliu General al AG ţinut anul acesta la Indianapolis, a spus următoarele, în ultima sa predică în calitate de superintendent: “Multe biserici americane ne oferă azi o religie nouă care nu garantează nici un iad şi nu cere nici o sfinţenie. Este un creştinism olog, fără coloană vertebrală care nu confruntă păcatul de teama de a nu fi considerat prea intransingent. Este o evanghelie impotentă care spune oamenilor că orice merge.”
Trask a implorat pe cei prezenţi la adunare să nu lase acest tip de creştinism să se strecoare în bisericile AG. “Fie ca (acest fel de creştinism) să nu invadeze niciodată AG!” a încheiat Trask, care în timpul administraţiei sale a fost recunoscut pentru pasiunea sa pentru sufletele pierdute. El a crezut dintotdeauna că AG are responsabilitatea de a aduce Evanghelia la milioanele care nu-l cunosc pe Christos.
“Preocuparea noastră nu este de a-i face pe păcătoşi să arate mai bine, de a-i face să se simtă confortabil” a mai amintit Trask penticostalilor, spunându-le că mulţimile L-au urmat pe Isus în pofida faptului că El le-a confruntat cu privire la păcat. Biserica va continua să fie anemică şi fără putere până când amvonul va deveni o voce constantă împotriva răului.
Dupa Trask, cinci lucruri sunt vinovate de colapsul moral al Americii: în primul rând, o etică de situaţie, în care absolutul biblic este respins chiar şi de către unele biserici. Apoi este seducţia culturală datorită căreia s-a sters diferenţa între rolul sexelor în familie şi societate, s-a admis “căsătoria” între oameni de acelaşi sex şi s-a admis coabitarea în afara legamântului căsătoriei. “Sodoma şi Gomora au fost distruse pentru astfel de păcate” a adăugat Trask.
Al treilea vinovat este complacerea. Scripturile sunt privite ca fiind demodate în ceea ce priveşte părerea despre avort, băutură şi divorţ. Al patrulea vinovat este mântuirea inclusivă conform căreia toată lumea merge la ceruri. Trask a amintit participanţilor la conferinţă că Dumnezeu ne va trage la răspundere pentru teologia care mulţumescte pe păcătos în timp ce el continua să meargă spre iad. Ultimul lucru amintit de Trask a fost nevoia de a deveni încă o dată un popor pasionat dupa Domnul, după o Evanghelie autentică şi vestitori ai acesteia plini de Duhul Sfânt.
Personal subscriu la ceea ce a spus Thomas E. Trask, până duminică preşedintele denominaţiei care are peste 3 milioane de membri în SUA şi apropae 60 de milioane în luma întreagă.

o biserica puternica trebuie sa inceapa cu mine cel ce dau invatatura, pentru ca daca nu traiesc eu adevarul nu am putere nici ca il predic
on 15 August, 2007 at 8:08 am #
Sebi,
asa este. Problema este ca (cel putin aici in vest) multi pastori depind financiar de biserici si pierderea membrilor nu convine! Atunci multi cauta pastrarea membrilor prin coborirea standardelor. Lucrul acesta este un pacat, deoarece nu putem vorbi ca sa placem oamenilor, pentru ca ‘vorbirea’ nu e o meserie ci vine dintr-o trimitere! Si atunci, trebuie sa placem celui ce ne-a trimis chiar daca asta inseamna pierderea de membri!
on 15 August, 2007 at 9:59 am #
Nu am inteles. De ce se retrage? Pt. ca nu este coloana vertebrala in biserici? Daca el are, de ce s-a retras?
on 15 August, 2007 at 11:04 am #
Dumnezeu ne va trage la răspundere pentru teologia care mulţumescte pe păcătos în timp ce el continua să meargă spre iad. Ultimul lucru amintit de Trask a fost nevoia de a deveni încă o dată un popor pasionat dupa Domnul, după o Evanghelie autentică şi vestitori ai acesteia plini de Duhul Sfânt. Amin!
Ai dreptate fr.Doru ,pe multi nu-i mai framinta rivna casei Domnului ci rivna dupa bani.La mine in biserica americana unde merg este platit cu 200 de dolari pentru 1 ora ,cel ce tine slujba cind lipseste predicatorul .Si ce mai predica ….circ.
on 15 August, 2007 at 11:24 am #
Cristina,
se retrage pentru ca-i in virsta! Cred ca este printre cei ce au bunul simt de a se retrage la timp, si a nu se crampona de ‘functie’ asteptind sa moara ‘la altar’…
on 15 August, 2007 at 11:28 am #
Viorica,
Stiu ca sunt multe abuzuri in domeniul financiar! Eu nu cred ca $200/ora sunt multi (sau putini). Lucraotrul e vrednic de plata lui! Problema este ca predica e circ! Daca ar fi un mesaj cu rost, care sa aiba rasunet, sa schimbe vieti, sa motiveze… nu ar fi mult $200.
sunt vremurile de pe urma cand oamenii nu vor sa mai asculte decat ce le delecteaza auzul si mintea ( e foarte interesant ca am scris fraza de sus la trecut si a mi-am dat seama ca e timpul prezent si am corectat, viitorul Bibliei e aici) e nevoie de oameni care sa stea la spartura…
on 16 August, 2007 at 1:18 am #
Da Sebi, dar depinde de MINE, depinde de TINE si de FIECARE dintre lucratori sau crestini! Indemnul e in Biblie! Duhul Sfint lucreaza si ne calauzeste in tot adevarul! De ce nu se asculta de el? Asta e dilema!
poate i-am astupat prea des gura, poate ca e intristat, poate ca avem dorinta sa facem lucruri mari dar ne folosim de talente si nu de darurile Duhului Sfant, eu nu mai am dragostea de alta data, dar ma rog si tanjesc dupa partasia adevarata cu Domnul…
on 16 August, 2007 at 10:03 am #
Sebastian,
nici un lucru duhovnicesc cu adevarat mare NU izvoreste din firea paminteasca ci NUMAI din Duhul Sfint! Cind Duhul ofera o viziune, un imbold, un indemn, ofera si mijloacele de a implini lucrul spre care ne impinge/atrage. Eu cind nu mai am ‘flacara’ in mine, ma retrag pentru o zi-doua undeva unde sa fiu singur cu Domnul, fara telefoane, fara computere, fara alte distractii. Doar Biblia si post si rugaciune. Ajuta!
Apare in sfarsit un crestinism cu fata umana si fundamentalistii il condamna.
Oh well.
Back to the Dark Ages!
on 16 August, 2007 at 3:00 pm #
Lucifer,
Daca crestinismul ar fi de origine umana, ar trebui sa aiba o fata umana si atunci am avea cu totii ceva de spus cu privire la cum ar trebui sa arate! Dar pentru ca crestinismul NU este de origine umana, atunci cei ce adera la el trebuie sa accepte fata lui divina. Aceasta este descrisa in Biblie. Putem face abstractie de Biblie, si sa alegem orice religie dorim. Putem chiar s-o numim ‘crestinism’. Dar crestinii au purtat numele acesta pentru prima data din cauza asemanarii lor cu Domnul lor Isus Christos. ACESTA este crestinismul. Este foarte inflexibil vizavi de pacat, deoarece Dumnezeu uraste pacatul! Din punctul acesta de vedere, este intr-adevar fundamentalist.
…Este foarte adevarat.Crestinismul American este foarte altera,confuz si Hipocrit.Hipocrizia domina ae la treapta cea mai de jos a societatii si sfirseste sus de tot la washintonD.S. si invers.E bine sa-i trimiteti la ei acasa sa faca ordine ca … “Daca cineva nu are grije de ai sai este mai rau ca un vamesi si un PAGIN!(Sint ros si mincat de Ei peste puterile omenesti.Dar Bun este Domnul si MILOSTIV>Glorie Lui,AMIN,MARANATA!
…Este foarte adevarat.Crestinismul American este foarte alterat,confuz si Hipocrit.Hipocrizia domina ae la treapta cea mai de jos a societatii si sfirseste sus de tot la washintonD.S. si invers.E bine sa-i trimiteti la ei acasa sa faca ordine ca … “Daca cineva nu are grije de ai sai este mai rau ca un vamesi si un PAGIN!(Sint ros si mincat de Ei peste puterile omenesti.Dar Bun este Domnul si MILOSTIV>Glorie Lui,AMIN,MARANATA!
on 17 August, 2007 at 8:35 am #
Crestinismul romanesc este pe acceasi lista cu cel american. Fiecare are buba lui. Peste tot sunt crestini confuzi si ipocriti. Dar vedem numai ce ne place…….
on 17 August, 2007 at 11:51 am #
Nici o indoiala! Doar ca mai sunt “nationalisti” care cred ca doar natiunea lor va fi mintuita! Romanii-s preintre ei!
[...] sursa: Ted Doru Pope [...]
on 22 August, 2007 at 7:41 am #
Şi noi subscriem, domnule pastor, vehemenţei realistice a celui căruia i-aţi închinat articolul dv., pentru că în fiecare Biserică ne confruntăm cu laxismul dogmatic şi moral, cu relativismul teologic, cu lenea practică şi cu lipsa de autenticitate în viaţa noastră creştină.
Inclusivismul soteriologic trenează orice redeşteptare teologică a celui credincios iar neatenţia la etosul Bisericii din care aparţii te face să fii un ortodox, un baptist, un luteran sau un mormon fără raliere intimă la Biserica sau organizaţia ta religioasă.
Vă mulţumim pentru răspunsul dv. de acum câteva zile, care a devenit articol în blogul nostru. Nu vrem să fim la fel de introversiv în viaţa dv. cum aţi fost dv. cu noi, dar vrem să remarcăm o nouă orientare pozitivă a dv., poziţia frumoasă a blogului dv. şi autencitatea gravă pe care vreţi să ne-o propuneţi.
După cum am spus pe blogul nostru, nu poţi să revendici titulatura de preot sau de pastor fără să o exprimi cu decenţă.
on 22 August, 2007 at 10:55 pm #
Domnule preot,
Va multumesc pentru apreciere si pentru cuvintele frumoase! Va urmaresc si eu zilnic efortul laborios de informare, pe de o parte si de protejare ermetica a valorilor ortodoxe, pe de alta. De asemenea apreciez anvergura blogrolului dvs. care sugereaza subliminal disponibilitatea pentru cautare si adevar, setea avida de cunoastere si lipsa de inhibitie in fata avalansei de idei. Sunteti un creator de eveniment!
Asa cum bine stiti, traiesc in strainatate si ma simt adesea o insula absurda vizavi de ceea ce inca consider in inima mea patria, tzara! De la distanta, asist aproape neputincios la perioada de confuzie morala care a afectat toate domeniile - social, politic, artistic, si mai ales religios! Inflatia morala care a imbolnavit occidentul s-a revarsat si spre Romania. Cei ce suntem chemati de Dumnezeu sa raspindim lumina si sa fim lumina avem datoria de a nu sta indolenti in fata unei relatii cu Dumnezeu care iata, se pierde evanescent ca o picatura de apa.
Inchei dorindu-va dvs. si mie deopotriva sa ne amintim intotdeauna spusele inteleptului: Proverbe 19:22 Ceea ce face farmecul unui om este bunătatea lui! Dumnezeu sa va binecuvinteze!
on 22 August, 2007 at 11:53 pm #
[...] venite de la un pastor penticostal Articolul recent al pastorului baptist Ted Doru Pope, “Un creştinism fără coloană vertebrală” secvenţiază discursul lui Thomas E. Trask, superintendetul asociaţiei de biserici penticostale [...]
Oct./08/2008
Remarca la ceeace am postat mai sus,nu este ca sa denigrez or sa credeti ca ma consider mai bun ,or noi Rominii sintem mai buni.Nu asta.Deoarece national avem aprox.acelasi diagnostic ca si America.afirmatia Rominilor ca Natiune Crestina este
din punc t de vedere Istoric. Pt.noi posibil ca sintem mai motivati sa afirmam deoarece Natiunea Romina a luat fiinta sub expulzarea
celor ce credeau in Domnul Isus Christos si invierea s-a,sub teroarea si masacrarea lor de catre Romani in Roma,fiind anexati in Dobrogea.Literal asa stau lucrurile la acest capitol.faptul colonii vertrebrale,este o trauma a majoritatii.astai tot referitor la comentariile mele personale.Or poporul American nu este Crestin ca nastere Istorica, ci prin devenire,in urma celor ce au emigrat aici nu fiind practic Expulzati.cei ce au venit atunci erau deja Crestini.
Hope totul face sens acuma.
oricum sa ne Rugam domnului sa ne indrepte “Cocoasele si noua” si sa veghem ca ceasul este…inca in favoarea noastra. MARANATA!