ahmadinejad.jpg

Secretarul General Adjunct pentru Relaţii cu alte Religii din Consiliul Naţional al Bisericilor (
National Council of Churches - NCC) l-a lăudat de curând pe preşedintele iranian.  Asta într-o scrisoare trimisă preşedintelui Bush, în care îi reproşa acestuia că nu s-a întâlnit cu Ahmadinejad.  J. Daryl Byler scria că o conversaţie între cei doi preşedinţi ar fi semnalat o schimbare în relaţii politice întrerupte acum 25 de ani.  Printre altele, Byler a afirmat că preşedintele iranian este un om deosebit de religios, pios şi deştept.

Înţeleg să-l urăşti pe Bush.  Mulţi o fac, şi-l critică.  Îl aseamănă lui Hitler, îl fac prost, etc.  Asta nu mă deranjează prea tare: trăiesc într-o ţară în care eşti liber să-ţi exprimi verbal nemulţumirile şi opiniile.  Mă miră însă când oamenii bisericii îl urăsc, deoarece ei au datoria de a se ruga pentru Bush şi nu doar pentru el ci pentru toţi cei în poziţii de conducere.

Cred că clericii deţinând poziţii înalte ar trebui să lase politica laoparte cel puţin pentru perioada în care sunt în funcţia respectivă.  De exemplu John Hagee, păstorul unei biserici mari din San Antonio Texas solicită de un timp încoace că Iranul trebuie atacat preventiv şi că instalaţiile în care se presupune că s-ar îmbogăţi uraniu ar trebui bombardate de către americani.  Hagee a şi alcătuit o listă pe care adună semnături pro-atac.  Părerea mea este că Hagee şi alţii ca el trebuie să rămână la Evanghelie şi la condamnarea păcatului.  Oricum, acesta abundă din plin lângă noi şi avem de furcă cu el până la epuizare!  Iranul trebuie lăsat în seama politicienilor şi celor de la Pentagon.  Amestecul clericilor în politică scade competenţa lor de oameni a lui Dumnezeu.  Cred că e mai potrivit ca să modificăm istoria prin rugăciune, decât prin instigare la violenţă.

De asemenea, creştinii trebuie să caute binele ţării în care locuiesc, deoarece de binele acesteia, depinde şi binele lor (Ieremia 29:7  Urmăriţi binele cetăţii, în care v-am dus în robie, şi rugaţi-vă Domnului pentru ea, pentru că fericirea voastră atîrnă de fericirea ei!).  Dar hai să zicem că eşti atât de împotriva lui Bush încât nu-l mai suporţi!  Nici o problemă!  Îl înlocuim în curând!  Dar să preferi un personaj ca Ahmadinejad lui Bush?  Sau să-l critici pe Bush pentru a-l înălţa pe iranian?  Unul care doreşte distrugerea Americii şi moartea americanilor?  Dacă ar fi posibile dorinţele lui Ahmadinejad, l-ar lăsa în viaţă pe Byler doar pentru că l-a lăudat?

Mă uimesc deopotrivă şi „prietenia” lui Sean Penn şi a lui Danny Glover cu Hugo Chavez, precum şi lauda adusă de Michael Moore sistemului medical din… Cuba!  Cred că unii oameni îşi pierd nu doar bunul simţ ci chiar şi minţile!  Oare cum ar arăta lumea dacă în următorii 5 ani Ahmadinejad, Chavez, Kim Jong Il şi alţii ca ei şi-ar putea împlini dorinţele?  Cred că imaginarea unei asemenea lumi ar fi un bun exerciţiu de trezire.  La realitate.

    Read More   

Comments

persi UNITED STATES on 11 October, 2007 at 1:47 am #

I went to see Michael Moore’s documentary while I was 8 mo pregnant with my daughter, Mieka. I must say that I was happy to know that someone has raised the issue of medical help from the state and the fact that even Cuba can take care of their own people. If my husband wouldn’t have been able to support me financially then and now when my daughter is 2 mo. I don’t know how I could have done it. It is almost impossible to be a good mother while you are away @ work 8 hrs. a day. I can say that I am stressed when I leave her for 10min to go grocery shopping. So, for that reason alone I praise Fidel Castro.


Marcel UNITED STATES on 11 October, 2007 at 3:13 am #

Mda, multe conflicte s-ar ameliora sau s-ar ajunge la un numitor comun daca nu ar exista mandria sau interese personale la mijloc.
Cred ca o intalnire Bush-Ahmadinejad ar fi fost interesanta, dar nu cred ca ar fi rezolvat multe. Ce bine ar fi daca intre religie si politica nu ar exista nici o legatura, dar de cele mai multe ori, acestea merg mana in mana. Sunt multi care doresc moarte americanilor pentru simplu fapt ca acestia, americanii, o duc mai bine ca ei. America este inca vazuta de o multi ca “o tara a tuturor posibilitatilor” , si inca este adevarat aceasta, dar cred ca aceste posibilitati scad in fiecare zi, cu cat guvernul are un control mai mare asupra noastra si cu cat miscarile anti-Dumnezeu si anti-crestinism au tot o mai mare influenta asupra guvernului.


Radu Iliescu ROMANIA on 11 October, 2007 at 9:53 am #

Mda. Nasol ce pot citi. Ted, inteleg ca esti american si-ti iubesti tara, totusi n-ar strica sa incerci sa te informezi. A iubi nu inseamna a ierta totul. Mai cu seama raul care nu ti se face tie, ci altora.

Intr-o anume dezordine de idei, scoala medicala cubaneza e excelenta, gratuita, si cu impact in multe dintre tarile sarace. In State din cate am inteles nici copiii nu beneficiaza de asistenta medicala gratuita, iar adultii care au proasta inspiratie sa se imbolnaveasca inainte de a ingrasa un cont in banca sunt lasati sa crape. Se supara cineva daca nu sunt admiratorul unui act medical venal?

Singurul lucru care i se poate reprosa lui Ahmadinejad este ca, pentru un persan, nu e suficient de fotogenic. Toti prietenii mei persani sunt barbati incomparabil mai frumosi ca Ahmadinejad. Unii iti taie respiratia. Sunt, personal, intr-un profund dezacord de natura estetica cu presedintele in exercitiu al Iranului. In rest ne intelegem perfect. :-)

Am citit in postul tau, draga Ted, ca Ahmadinejad doreste moartea americii si a americanilor. Sunt debusolat. Unde? Cand? Cum?

Stai putin, Ted, care tara din lume a ocupat si ocupa Iraqul, Afghanistanul, cine sprijina neconditionat ocuparea Palestinei? Cine a invadat Vietnamul, Coreea, Panama, Nicaragua, Laos, Haiti, Cuba, s.a.m.d. (vreo 20 de tari cel putin). Cine a organizat lovituri de stat si deplange prin vocea lui Bolton “pierderea capacitatii de a organiza schimbari de regim pe cale pasnica”?

Iranul?

Nu. Statele Unite ale Americii.

Cineva zicea ca singura diferenta dintre URSS si SUA este numarul de stele de pe steag. Eu zic ca mai este o diferenta: numarul de razboaie in care SUA a intrat nonsalant de fiecare data. Numarul celor morti imi este imposibil sa-l evaluez.

Wake up, Ted. Te inteleg ca iubesti America. Dar, pentru numele lui Dumnezeu, iubeste-o cum isi iubeste un tata copilul, nu ca pe-o amanta!


Ted on 11 October, 2007 at 11:14 pm #

Persi,
I lived in a Communist Romania and know first-hand the “benefits” of such a health system. Look at Canada! And their health system is not even communist! I am a pstor of a Canadian church and I know people that waited in line 6 month for a simple surgery. One has to count the cost of general health insurance.

I just returned from Romania and visited an hospital there. I cannot describe the smell, filth, darkness of corriodors, etc. And there are 8-10 people to a room… So, don’t be deceived by the thought that health insurance for everybody will keep the standards you’re accustomed to as of now!


Ted on 11 October, 2007 at 11:16 pm #

Marcele,
am si io dubiile mele cu privire la rezultatele unei asemenea intilniri… Dar cine sunt eu ca sa judec? Ma simt spectator in tribuna, care imi dau cu parerea cum trebuie facut jocul in teren..


Ted on 11 October, 2007 at 11:41 pm #

Draga Radule,
un anumit numar de americani nu au asigurare medicala. Sunt in proportie de 75% tineri care au decis ca nu au nevoie (deocamdata) si ca vizite medicale pentru analize anuale de exemplu, se pot plati din buzunar, costind intre 150-500 dolari. Cei saraci beneficiaza de ‘medicare’ si este gratuit. Cei ce sunt angajati, la majoritatea patronul le ofera asugurare medicala platita de el, sau platita partial de el, partial de muncitor. Cei bogati… la ei nu se pune problema desigur!

Vezi ca i-am scris lui Persi mai sus… m-am intors din Romania acum 10 zile. Am fost sa particip la inmormintarea mamei mele. Am trecut pe la spital… si mi -sau trezit amintiri din Romania comunista! Mizerie, mirosuri insuportabile, saracie, aglomeratie, etc. Crezi ca in Cuba e diferit? Lauzi scoala cubaneza de medicina? Si Romania a avut o scoala buna, pe vremuri (cred ca o mai are). Dar, medicii nu-s platiti pentru ca Cuba e extrem de saraca, si pleaca prin lume, aiurea! Am cunoscut cind am stat in Miami cel putin 10 medici cubanezi care au plecat din cauza lipsei de conditii de practicare a meseriei si din lipsa de salarii pe masura.

Ahmadinejad nu a spus “moarte americanilor” ad literam… a asistat doar la o parada militara cu citeva zile inainte de a veni la UN, la NY. Uite, iti pun aici un link; Ahmadinejad e in tribuna, militarii defileaza si poarta doua lozinci: pe una scrie ‘moarte Israelului’ pe alta, ‘moarte Americii’. Uita-te la poza a doua http://www.nydailynews.com/news/wn_report/2007/09/23/2007-09-23_irans_ahmadinejad_issues_new_threats_aga.html

Citeste si aceste doua articole:
1. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1740409/posts
2. http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=sd&ID=SP122906

In alta ordine de idei, DE CE a intrat SUA in tarile amintite? Poate ca acuzatia de a fi invadat atitea tari ar fi inteleasa daca am vorbi si despre motivul care i-a adus pe americani in tarile invadate.

Iubesc America. Sa stii ca cu masura. Nu iubesc tot ce face si ce se face in America. Reiese asta din postarile mele. Te-as intreba daca iubesti vreo tara? Care? Si, de ce? Eu iubesc America pentru ca atunci cind nu am mai avut loc in Romania m-a primit cu bratele deschise si mi-a dat ocazia de a deveni ceea ce am vrut, de a… dar hai! Prea suna a lozinca si nu-mi plac lozincile!

Am trecut pe la site-urile tale: esti musulman?


viorica UNITED STATES on 12 October, 2007 at 5:27 am #

Pentru Marcel.Spune-mi citi critica America din afara si citi din cei care traiesc in America .Pina nici musulmanii care traiesc aci nu critica America.Daca nu ar fi America ar fi un haos in lume . In America pentru cei care nu au insurace medical ,fie ca nu au bani sa plateasca fie ca nu vor ,in fiecare an cu o suma mica de 30 dolari iti poti face toate analizele .Saracii au toti insurace medical .Nimeni nu se plinge de asa ceva numai puturosi care nu vor sa lucreze .Daca lucrezi si ai bani iti poti plati un insurace cit de mic sa te descurci .Nu va uitati in gura nemultumitilor ca dupa ce mananca o paine pe care multi nu o au , vrea si cozonac ,dar acela costa …..


acidutu AUSTRIA on 12 October, 2007 at 2:25 pm #

Sincer America un ma fascineaza deloc.Or fii multe chestii interesante si atragatoare pe-acolo dar singurul motiv pe care l-as avea in a vizita acest continent ar fi sa vad ce mai face omul lui D-zeu care mi l-a descoperit pe Isus Hristos , un misionar care venind de acolo a simtit ca( si cu ) mine , a invatat limba romana (si poate vorbi chiar dialecte specifice zonelor noastre) ,si traia neavand sponsorizari sau o situatie financiara iesita din comun .Cei care i-au calcat pragul au ramas si astazi statornici pe singura cale care duce la cer . A fost profund marcat …si eram cu totii la el in 11 sep. cand a avut loc acel atentat .
Ne-am rugat cu totii ptr. patria sa America …inima lui era deja impartita si apartinea si Romaniei acum .A plantat biserici care si astazi se inmultesc si mai ales sunt pline de tineri .Cei care erau in preajma lui erau atei , de religie ortodoxa , neoprotestanti , tigani si copii ai strazii.Nu a respins pe nimeni dar mai ales i-a acordat un respect fiecaruia .Schimbarea unor regimuri nu se poate face la comanda , asa cum si-ar dori unii …
Exista tari care au fost intradevar atacate de americani …dar situatia de atunci sub ocupatie si cea de acum in libertate nu s-a schimbat foarte mult si nu vor face mari progrese nici in umatorii 20 de ani.In iran este jale .Am vazut cateva reportaje in care oamenii fugeau in Turcia ptr. a primi o viza sa poata scapa de regimul lui Ahmadinejad .Femeile isi aruncau esarfele de pe cap , isi imbracau blue-jeansii si vorbeau deschis dupa ce treceau de granita .Sunt marturiile lor ca o duc greu…Presedintele ….


Pentru Viorica UNITED STATES on 13 October, 2007 at 12:58 am #

Viorica, ai dreptate. Eu lucrez in domeniul electronicii si am un baiat, printre muncitorii mei, de vreo 21 de ani. Face destui bani ca sa isi poata cumpara asigurare. Cu cateva luni in urma a sarit de la etajul 2 si si-a rupt, din fericire, numai o mana. Era beat. Nu a avut asigurare. L-au luat la spital, l-au tratat si l-au operat ca si cand avea. Ba inca a fost surprins cat de “nice” au fost cu el. Au urmat o serie de programari cu medicul. Toate fara asigurare. Pe urma i-au trimis notele de plata acasa. Nici nu stiu cat, poate sub 10,000. Luna aceasta am avut “open enrolment” la lucru. Crezi ca s-a inregistrat sa isi cumpere asigurare? NU. De oameni de acestia este plina America. Oameni care nu le pasa. A fost crescut intr-un anturaj unde mama lui a fost tot timpul pe wealfare, (NU A LUCRAT NICIODATA) iar pe tatal sau nici nu il cunoaste. Parerea mea e ca, daca vrei sa fii asigurat medical, te asiguri. Stiu ca costa foarte mult. Eu platesc pe luna, in jur de $400. E mult? Sigur ca e mult daca de uit la suma dar daca esti chiar nevoit, platesti. Un sistem de asigurare corelat de guvern: nu functioneaza. De ce oare vin canadieni la medic aici in State?


Ted on 13 October, 2007 at 1:13 am #

Acidutzule,
fiecare ţară din lume are lucruri frumoase şi urâte, rele şi bune, după cum şi oameni răi şi buni! America nu mai este ceea ce a fost acum câtiva zeci de ani in urmă! A decăzut mult, împreună cu restul lumii, din punct de vedere moral. Căderea morală va duce şi la cădere economică în cele din urmă. Doar că inerţia Americii este mare, şi ţara a fost bazată pe principiile iudeo-creştine (1), a fost întemeiată şi locuită mulţi ani de oameni temători de Dumnezeu (2) şi a făcut mult bine în lume: a misionat, a susţinut lucrarea misionară şi a ajutat pe cei necăjiţi (3). Aceste lucruri asigură inerţia de care vorbeam. Dacă America nu se întoarce la Domnul, va fi vai şi iar vai!

Oameni ca cel ce ţi l-a vestit pe Isus sunt încă şi în America, dar şi în România.


Ted on 13 October, 2007 at 1:15 am #

Marcele,
Ai dreptate. Există mulţi care nu aua sigurare pentru că nu vor! Aşa cum ziceam, unii-s „tineri şi sănătoşi” şi nu se gândesc că ar avea nevoie. Alţii nu pot, e adevărat. Dar dacă nu ai mijloace să-ţi cumperi şi nu-ţi dă nici patronul, te ajută statul cu Medicare.


Julian on 13 October, 2007 at 9:52 pm #

Ted,
Nu va grabiti sa acuzati sistemul medical canadian. O critica constructiva intotdeauna este bine venita.Sa stiti ca functioneaza destul de bine.Ca sunt si lucruri negative sunt ,dar…unde nu sunt acestea pe pamant?Cat despre afirmatia lui Marcel :”Un sistem de asigurare corelat de guvern: nu functioneaza.”Nu my friend,insa sistemulamerican”medicare” te contrazice.”De ce oare vin canadieni la medic aici in State?Pentru ca au bani si vor “instant”
Despre
“waiting list” ca sa faci o operatie,Ted,vreau sa-ti spun ce mi sa intamplat mie(de fapt familiei mele) si te las pe tine sa tragi concluziile pe care le vrei.Cand am emigrat in Canada fetita mea avea3 1/2 ani si avea hernie inghinala.Am intrat pe asigurarea medicala dupa 3 luni,am fost la medic si a programat-o la operatie peste 5 luni.De ce?Nu era urgenta operatia si erau foarte aglumerati.And so what?Am asteptat si gata.Dar noi vrem right now ca doar traim in timpuri lui “instant”.Te rog sa ma crezi cand este vorba de “code trauma”,tot spitalul este in alerta,si emerg,si OR,si blood bank.Ca stai la emerg in miez de noapte este cat se poate de adevarat,dar stiu eu cu adevarat care este adevaratul motiv ?Nu sub stress-ul de acolo numai obiectiv nu sunt in aprecieri. Ca sistemul medical trebuie sa aiba grija si de cel injunghiat in miez de de la nu stiu ce lac ,de rezervatiile de “localnici “din nu stiu ce tinut uitat de timp(unde nu se poate ajunge decat numai cu elicopterul,sau de nu mai spun ce aberatii “culturale “a unora (ti se ridica parul in cap numai cand auzi acestea in secolul 21),noi nu vrem sa stim(sau poate nici nu ne-am gandit).Doar right now si gata!Daca vrei repede du-te si plateste si gata.Dar noi ne-am obisnuit foarte mult cu “moca”Am avut nevoie repede pentru mama soacra, am platit X-ray-ul si l-am avut “instant”Stiu sunt subiectiv in aprecieri (am si motive nu…),dar , Ted crede-ma ca si cei de la care ai informatiile sunt la fel de subiectivi(poate mai putin decat mine,nu !).Si apoi mai este si penuria de cadre medicale si altele si….So…ca nu functioneaza cu motoarele in plin,da,dar functioneaza destul de bine.Stiu care va fi replica….”orice cioara isi lauda puiul”.Pai daca il are de ce sa nu-l laude!
Si sa auzim numai de bine!


Ted UNITED STATES on 15 October, 2007 at 1:14 pm #

Julian,
Asa cum am auzit despre cazuri de aminari a unor proceduri medicale in Canada, asa citesc si relatarea ta, si iata, ambele au vazut lumina zilei! O sa lasasm cititorii sa-si dea cu parerea, sai cei ce locuiesc in Canada, sa experimenteze! Intre timp, le doresc tuturor oriunde ar trai sa nu aiba nevoie de doctor! Cum ti se pare asta?


Julian on 15 October, 2007 at 5:09 pm #

Ted,
Mi se pare foarte ,foarte buna dar…. se pare ca este nerealizabila.Ce-ai zice daca in loc de “sa nu aiba nevoie de doctor” sa le dorim “cat mai putin sa aiba nevoie de doctor”


Ted on 16 October, 2007 at 9:42 pm #

Cum spui tu, Julian! Pina suntem pe pamint, deci, cit mai putina nevoie de doctor! Si sa privim catre ziua in care nu vom mai avea nevoie de doctori niciodata! Amin?


alexandru petria ROMANIA on 20 October, 2007 at 10:52 am #

Ai perfecta dreptate.


Ted UNITED STATES on 22 October, 2007 at 11:36 am #

Alexandru,
mulţumesc de comentariu! Te citesc cu plăcere şi eu!


Post a Comment
Name:
Email:
Website:
Comments: