Posted on 31-12-2007
Filed Under (Cultura, Curiozitati, Politica, Religii) by Ted

slc_temple.jpg

Salt Lake City - Templul Mormon

Tocmai am terminat de citit aseară capitolul despre mormoni din cartea lui Ron Rhodes (The Challenge of the Cults and New Religions - Zondervan - 2001) ca să mă edific mai bine despre credința mormonă. Nu de alta dar la anul va trebui să votăm un nou președinte în America. Eu sunt Republican și sunt curios pe cine va alege partidul ca să candideze.Știți deja că sunt la candidatura din partea republicanilor mai mulți: printre aceștia, mai cunoscuți, John McCain, Mitt Romney, Rudi Giuliani și un pastor baptist, Hyckabee. Lunile următoare vor avea loc „caucus”-urile din mai multe state (primul, conform tradiției, în statul Iowa). Caucus-urile sunt întâlniri a reprezentanților unui partid pentru alegerea politicii partidului și selectarea candidaților la diverse funcții. De asemenea vor avea loc alegeri primare în diferite state. Se așteaptă ca cel mai târziu în Martie-Aprilie să avem un candidat republican. Din partea democraților, se pare că nu vor fi obstacole majore în nominalizarea lui Hillary Clinton (ferească Dumnezeu!) la candidatura partidului.

În condițiile acestea, am vrut să mă edific cu privire la credința mormonă. Mitt Romney are șanse să devină candidatul republicanilor. Romney (și alții) susține că el este „creștin”. Este mormonismul o formă de creștinism? Pentru mine, nu este! Dar, voi vota cu el, dacă este mormon? Contează credința lui la guvernare? Bush este protestant… a contat mult credința sa religioasă în deciziile pe care le-a luat?

În timp ce subiectul acesta este important și interesant de dezbătut într-un eseu mai larg, când voi avea puțin timp, deocamdată doar doresc să spun că în timpul cercetărilor mele, am dat peste un articol care face o paralelă între mormoni și… musulmani! Îl găsiți AICI.

Extrag din el pe scurt, următoarele asemănări:

- mormonii cred că Joseph Smith a fost ultimul profet, musulmanii cred că Mahomed a fost ultimul profet.

- mormonii cred că după moarte, o să primești propriul tău „univers”, musulmanii cred că o să primești propriul tău harem de 72 de fecioare,

- mormonii cred că Isus a fost doar un copil spiritual al lui „dumnezeu” și ca om, a fost cu nimic deosebit de ceilalți oameni. Și pentru musulmani, Isus a fost doar un profet, nu mai mare decât alți profeți, cu nici un caz mai mare decât Mahomed.

- Joseph Smith a practicat poligamia, Mahomed a practicat poligamia.

- Cartea de bază a mormonismului, opera lui Joseph Smith pornește de la o cunoaștere inexactă a Bibliei și istoriei, cartea de bază a musulmanilor este la fel de ignorantă cu privire la credința pe care pretinde că s-a zidit.

Deocamdată, atât! Urmează să revin.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • blogmarks
  • E-mail this story to a friend!
  • MySpace
  • Socialogs
  • Technorati
  • TwitThis
    Read More   

Comments

Cristina UNITED STATES on 31 December, 2007 at 3:34 am #

Eu cred ca are importanta religia unui conducator de tara. Are stampila aia de “veto” care poate s-o foloseasca pentru sau contra legilor lui Dumnezeu.

Avem exemplul governorului Californiei. Multi au pus intrebarea cit de mare e puterea unui governor? Si el tot dadea in sus si in jos ca e republican/conservativ. Si sub semnatura lui s-au dat atitea legi timpite si anticrestine.

Alt lucru ar fi gindirea logica. Daca este orice altceva decit crestin (si mormonii nu sint crestini)inseamna ca nu-si foloseste creierul sa vada logic falsitatea credintei lui. Si sint convinsa ca tot asa poate sa nu-si folosesca creierul si cind este in alte situatii importante pentru tara.

Religia lui Bush nu l-a lasat sa fie de acord cu finantarea a “embryonic stem-cell research” ca sa dau doar un exemplu.

Eu nu as vota cu cineva care nu este crestin, si nu doar “in name only”.


wes UNITED STATES on 31 December, 2007 at 4:55 pm #

Cu atatea asemanari daca votezi azi un mormon maine votezi un musulman ! Doru iar ti-ai facut dusmani cu declaratia optiunii tale politice .Personal cred ca partidelele ,,democratice ” sunt o mare minciuna sub care se ascunde o manipulare grosolana .Eu inca nu am drept de vot dar doresc succes republicanilor .Am mari indoieli ca va reusi Mitt.


Ted UNITED STATES on 2 January, 2008 at 11:15 am #

Dragă Cristina,
Credințele nu sunt un domeniu care să țină de logică! Un ateu va susține că un creștin nu este logic! Ba într-un fel, chiar și credința creștină (precum alte credințe) sfidează adesea logica! Creștinismul nu este „adevărat” pentru că e logic sau mai logic decât alte credințe, ci pentru că Dumnezeul în care crede creștinul este adevărat.

Eu personal nu văd o problemă prea mare în a vota pentru unul care nu este creștin. În ultima instanță, câți dintre președinții americani au fost creștini adevărați, buni? Uite, Giuliani este catolic. Dar a divorțat de câteva ori, este „pro-choice”… Ai vota pentru el doar pentru că e republican? Sau ai putea vota pentru un democrat care este mai „creștin” decât Giuliani? Iar chestia cu „embryonic stem-cell research” nu-i chiar atât de importantă, după părerea mea, pentru că nu s-au oprit decât fondurile de la guvernul federal, nu și cele private. Așa că cercetarea în domeniul acesta va înainta. Hai să te întreb ceva mai direct: dacă să presupunem ai suferi de o boală incurabilă, să zicem Alzheimers… și ar fi antidot dar acesta ar fi rezultatul cercetării și recoltării din „embryonic stem-cells”: ai accepta antidotul sau ai prefera să-l consideri imoral, și ai prefera să suferi?


Ted UNITED STATES on 2 January, 2008 at 11:22 am #

Dragă Wes,
Nu-mi pasă de astfel de dușmani! Eu de când am sosit în SUA acum 20 de ani, m-am uitat în jur și am ales să fiu republican. Când am candidați care mi se par că se potrivesc cu ce mi-ar place mie din punct de vederea politic, social, cultural și chiar și religios, votez cu ei. Când nu, mă abțin de la vot. Încă nu am votat cu nici un democrat! Și nu cred că o voi face vreodată, deoarece democrația partidului democrat are în ea sâmburii unui socialism disimulat.

De exemplu, Huckabee este baptist, aș vota cu el din punct de vedere al religiei. Dar, nu știu ce să zic, deoarece ne-am mai păcălit odinioară cu un baptist (Jimmy Carter) care a fost probabil unul dintre cei mai slabi președinți americani. Huckabee este prea populist… prea spune ceea ce știe că se așteaptă de la el. Aș vrea să știu ce convingeri are, nu ce spune! Romney a guvernat destul de bine ca guvernator. Giuliani a fost destul de bun primar. Vom aștepta și vom vedea! Îți doresc succes în tentativa de a putea și tu să votezi, chiar dacă nu vei vota niciodată!


Ovidiu on 2 January, 2008 at 12:12 pm #

Nu e mult pina joi cind se da startul alegerilor pentru presedintia USA.
Se spune ca cine cistiga in statul Iowa, are mari sanse sa ajunga la Casa Alba. (iar ca si favoriti sunt Mike Huckabee si Barak Obama - apropo e musulman sau crestin? Asa ca pentru moment Doru, poti rasufla usurat: Coana Clinton s-ar putea sa piarda! )
Sper ca viitorul presedinte, indiferent din ce partid ar face parte, sa fie mai bun decit Bush… Eu imi mentin parerea ca actualul presedinte a Americii a fost unul din cei mai slabi presedinti, sau poate un bun executant pentru cei ce l-au finantat si l-au ajutat sa ajunga presedinte! (apropo exista un top a “minunilor anului 2007″ iar la categoria sa ii zicem mai decent “bilbe si prostii” Bush e pe primul loc!!!!) Dupa cum sper ca viitorul presedinte sa nu aiba vicii ascunse sau, pe undeva, un dosar bine facut de citiva baieti cu bani si interese, si sa fie santajabil… Au mai fost ceva cazuri… dar musamalizate, sau tratate astfel incit sa nu puta prea tare…
S-auzim de bine!


Cristina UNITED STATES on 2 January, 2008 at 12:45 pm #

Da, sint unele religii care zic ca crestinismul nu e logic, dar eu zic ca religia crestina este “backed up” de stiinta. Daca cineva se uita la toate dovezile stintifice, se poate spune ca Dumnezeu exista. Este nevoie de Duhul sa se ajunga la pocainta.

Eu nu ma uit ca e democrat sau republican. Ma uit daca e crestin. Si Hilary si Obama zic ca sint crestini, dar actele lor nu arata asta. Poate Giuliani sa zica ca-i crestin, daca ce face nu arata asta. Si nu as vota cu el daca el va fi ales sa reprezinte pe republicani.

Rspunsul la intrebare: este corect sa merg sa fur masina de la vecinul meu ca si mie mi s-a furat masina? Nu!! De aceea nu as fi de acord ca o viata sa fie omorita pentru ca viata mea sa fie salvata. De aceea nu sint de acord cu inghetarea embrionilor dupa implantarea a citorva si aruncati dupa aceea daca nu mai este nevoie de ei.


Ted UNITED STATES on 2 January, 2008 at 10:01 pm #

Ovidiu »
Daca pierde clintoneasa, rasufla usurata peste 50% din populatia cu drept de vot… Obama e crestin. Iar pu Bush il va judeca istoria, cum ne va judeca si pe noi. ATunci se va vedea daca a fost cel mai slab, si cit de slab sau de altfel a fost. Unii care au lucrat cu el, si au scris nu din auzite, ci din cunoscute, au spus lucruri bune despre el. Vom vedea! Desigur ca asta nu va schimba parerea unora, ceea ce este ok. Fiecare are dreptul la propria sa parere. Sa stii ca eu nu cumpar nici o teorie conspirationista. Pentru cei carora le plac astfel de chestii, le recomand National Treasure ala din 2004 si cel din 2007. Un an excelent iti doresc tie si familiei tale!


Ted UNITED STATES on 2 January, 2008 at 10:15 pm #

Cristina »
problema la embryonic stem-cell research est mai complexă. Bush a refuzat banii de la guvern pentru că embrionii sunt creați în laborator, adică se „creează” viață. Dacă celulele se obțin de la „fermele” de material existent, el e de acord.

Nu-i vorba să fie omorâtă o viață ca să se salveze alta… Noi luăm medicamente care probabil că în faza de cercetare au produs moartea unor „cobai” umani. Nu se știe! Ei, probleme astea sunt ft complexe!


Cristina UNITED STATES on 2 January, 2008 at 10:33 pm #

Da, este o problema complexa, am dat exemplul asta pentru ca arata ca Bush repecta viata.

Stiu ca se fac multe incercari pe animale, cu care sint de acord. Dar asa, vad problema asta cu embryonic stem cell, ca si cind as avea nevoie de un ficat, si-l vad pe vecinu peste drum si-l omor sa-i iau ficatul. Doar am nevoie, nu?

Oricum, revenind la subiect, mormonii si musulmanii nu sint pe lista mea de votare. Si nici “christians in name only”.


damaris UNITED STATES on 3 January, 2008 at 6:32 pm #

O fi Mitt mormon, dar este printre putinii candidati care are o singura sotie. I-ati vazut ieri la Fox pe cei 5 fii ai lui ? Ce educati, smeriti si de bun simt .

sigur ca tin cu baptistul. Canta bine la chitara si este sustinut de Chuck Norris :)


Ted UNITED STATES on 3 January, 2008 at 6:51 pm #

Dragă Cristina,
eu aș dori să câștige un republican. Iată cât sunt de partizan! Desigur, nu cu orice preț, dar nu cred că în lumea în care trăim te mai poți uita la religia cuiva. Deși populația SUA este încă destul de conservatoare, în anii ce vor urma o să vedem o diluare și mai puternică atât a conservatismului cât și a dominației creștine. Atunci nu îți rămâne decât să te retragi ca un „hermit” și să nu mai participi la procesul electoral, lăsându-l pe seama celor ce participă și acceptând rezultatele cum vor fi ele, sau să te uiți la candidații existenți și să-l votezi pe cel care se apropie cel mai tare de principiile tale. Ca să nu mai spun și că eu am găsit destui oameni morali și în afara creștinismului… din nefericire! Și încă ceva: unele dintre cele mai triste experiențe le-am avut cu creștinii, nu cu „nepocăiții!”


Ted UNITED STATES on 3 January, 2008 at 7:02 pm #

Dragă Damaris,
Eu nu țin cu baptistul pentru că e baptist, sau pentru că este susținut de cineva anume. O să mai aștept să-i mai ascult. Apoi, desigur că trebuie să vedem și cine va fi nominalizat. Din câte simt eu, s-ar putea ca Rudy Giuliani să fie nominalizat, deși el nici măcar nu a participat la caucusul din Iowa. Giuliani este preferat de către republicani în peste 1/2 din state. Apoi, dacă e vorba la ce cântă Huckabee, votează cu mine! Și eu cânt la chitară! Și la clape! ;-)


Cristina UNITED STATES on 3 January, 2008 at 9:30 pm #

Eu votez pe baza de principii. Dintre toti candidatii, normal ca nu ma astept sa fiu cu nici unul de acord 100%, dar cu care e cel mai aproape. Si foarte important este votul impotriva avortului. Daca Giuliani este nom. o sa votez cu 3rd party, pentru ca nu ma lasa constiinta sa votez cu cineva care e de acord cu omorirea fiintelor nevinovate. Chiar daca stiu ca prin votul asta cistiga democratii.

Si eu am avut experiente triste cu crestinii, dar cu crestinii romani, imi ridic palaria in fata celor americani (cel putin cu atiti cu care am avut contact).


Teodor Macavei ROMANIA on 4 January, 2008 at 2:10 am #

O traducere a unei broşuri despre mormonism făcută pentru prestigiosul IRR (Institute for Religious Research): http://www.irr.org/mit/Is-Mormonism-Christian-Romanian.html


Ted UNITED STATES on 4 January, 2008 at 2:30 pm #

Cristina »
Ei, o să vedem cine vor fi candidații, apoi vom analiza și decide!


Ted UNITED STATES on 4 January, 2008 at 2:33 pm #

Teodor Macavei »
Mulțumim. Aveam nevoie!


Teodor Macavei ROMANIA on 7 January, 2008 at 2:27 am #

Cu plăcere! S-auzim de bine !


Ted UNITED STATES on 8 January, 2008 at 12:44 am #

Teodor Macavei »
Mulțumesc. Așa să auzim!


Andrei on 4 August, 2008 at 4:05 am #

Ca sa poti spune ca cunosti o religie cu bune si rele trebuie sa traiesti in interiorul ei…sa citesti cartile acelei religii, din scoarta in scoarta, sa citesti bibila sau coranul, etc. Si sa le citesti cu ochii tai si nu cu ochii altora sau ideiile altora…apoi dupa ce le-ai citit sa te duci in casele lor, in bisericile lor, sa vezi modul si principiile lor de viata…Si nu sa te iei dupa ce scriu uni si alti in carti…ci daca vrei sa stii adevarul trebuie sa il cunosti cu propiile tale simturi si nu cu ideile mele, cu ochii mei sau simturile mele, sau ale altora care pornim de la ideii preconcepute spre a scrie o carte cu care sa manipulam lumea in prostia ei…sau un articol intr-un ziar publikat pe bani sau la comanda politika. Atat ortodoxsi cat si catolici, dar si protestanti, musulmani sau oricare religie ar fi…au parti bune, dar si parti rele…depinde de alegerea noastra, pt. ca Dumnezeu ne-a dat Liberul Arbritu…avem intodeauna mai multe obtiuni, dar noi decidem pe care o alegem…daca o alegem pe ce-a buna sau daca o alegem pe ceea proasta. Dar tineti minte…nu intodeauna alegerea care tie iti face bine, imi va face bine si mie…poate ca alegerea care iti face bine tie, mie imi va face rau…Pt. mine NU conteaza religia unui om…pt. mine conteaza ce este instare sa faca acel om pt. mine si cu ce ma poate ajuta si daca iedeile lui se regasesc intrale mele. Iar discriminarea pe motive religioase eu una cred ca inclaca clar drepturile omului, la fel ca discriminarea sexuala, la fel ca si rasismul si antisemitismul. Iar daca vrei sa iti fie respectate drepturile tale, tu trebuie inainte de toate sa le respecti pe ale altora. Asta inseamna democratie corecta si libertate. Cine este fara de pacat sa arunce cu pietre! a spus Isus Hristos.


Andrei on 4 August, 2008 at 4:44 am #

Inca ceva…asta legat de viata de dupa moarte…Nu vreau sa te dezamagesc, dar se vede ca nu ai citit Bibila, Cartea lui Mormon sau Coranul, sau filosofia Gaia…etc. In toate aceste carti sau filosofi…exista binele si rau…iar oameni vor primii exact ceea ce au facut mai mult in viata…vor primi bine, daca au facut mai mult bine si vor primi rau daca au facut mai mult rau…in toate filosofiile lumii acestea exista albul si negru, binele si rau…echilibru si dezechilibru-BALANTA…cu care suntem cantariti…Iar in Coran…nu este vorba de 72 de fecioare si de Harem in mod special…cat de binecuvantarile semetiei tale…poligamia au practicat-o si parinti ortodoxismul si catolicismuli, pt. ca atat Mosie care a scris cele 10 porunci, cat si David care a scris Psalmi si al carui Psalm 50 se citeste in bisericile ortodoxe cand se da cu tamie, AU AVUT HAREM, AU PRACTICAT POLIGAMIA, avand mai multe concubine cat si sotii, desi era casatorit si avea copii cu prima lui sotie…Deci poligamia s-a practicat in toate religiile.Si stii de ce? Pt. ca barbatii acelor vremuri vruia sa creze neamuri, popoare…iar o femeie nu putea sa dea nastere la 100 de copii, care sa fie ai lui din samanta lui, atunci ei isi luau mai multe sotii sau concubine cu care faceau copii…nu erau luate doar pt. placerea sexuala sau diversitate, ci pentru a face copii in primul rand…pt. ca acel barbat sa fie puternic in neamul lui si sa creeze practik un popor. Toate poparele au practikat poligamia…si inca o mai practika si in zilele noastre. Ce tin sa iti mai precizez este faptul ca atat in Biblie cat si in Coran apar recunoscuti ca oameni ai lui Dumnezu atat Moise, David, cat si Isus…si asta spune multe, chiar daca interpretarea oamenilor si religia lor este diferita…cam toti am fi frati si poate neamuri intre noi, numai ca nu stim asta…Un alt aspect pe care tin sa ti-l precizez este ca dupa venirea lui Isus Hristos pe Pamant, Acesta i-a spus lui Petru, de 3 ori: “Ma iubesti Petre? Si Petru i-a raspuns: Da. Doamne te iunesc! Iar Isus i-a spus atunci: Mergi si paste oitele mele.” Petru a construi prima Biserica pe Pamnat a lui Isus Hristos…a lui Dumnezu. Acesta biserica a fost una singura pana in anul 1400, cand acesta Biserica s-a rupt in doua Ortodocsi si Catolici, iar din sanul acestor dou biserici s-au rupt ceilati: Protestanti, neoprotestantii sau celalate biserici crestine…vorbind de crestinism acum. Revenind la mormonism…Mormonismul nu s-a rupt din nimik, el sa nascut la 1825…iar Cartea lui Mormon, este o carete care vine in completarea BIBLIEI, pt. ca daca ai sa citesti cu atentie, nici-o bibie din lume nu contine toate scripturile sfinte, multe dintre aceste scrieri s-au pierdut in timp si multe variante ale Bibliei, multe Bibilii daca ai sa le citesti si sa vezi multe diferente intre ele, diferente majore…nici o Biblie din lumea asta nu contine adevaru absolut sau adevaru exact asa cum a fost el, deoarece Bibila a fost tradusa, scrisa si interpretata de o groaza de oameni…pt. a face o mika comparatie i-a o Bibile Baptista, una Ortodoxa, una catolika si una a lui Colateanu…si ai sa vezi ca toate difera intre ele…Cartea lui Mormon de ce vine in completarea Bibile? Pt. ca in acel an 1825 au mai fost descoperite niste scrieri vechi dinnaintea veniri lui Isus pe Pamnt…care au fost transcrise in acesata carte…de aceea acesta carte vine in completarea Bibliei si nu impotriva ei.La fel cum au fost gasite si manuscrisele de la Marea Moarta, sau Tablele Acunse de Templeri si Teutoni…plus ca o parte din manuscrisele sfinte ale bibilei le mai detin si alti…cum ar fi Masoni si Iluminatii…A si inca ceva exista 2 biserici de tip mormon: prima este LDS care NU practica poligamia, iar a doua care este fanatika si parctika poligamia se numeste FLDS. Iar Coranul si Religia Musulmana NU sunt asa de rele cum le crezi tu…doar fanatici le fac rele…Dar si Coranul si Religia Musulmana sunt minunate, precum este Budismul, Hinduismul si celalte religii. Sper sa te mai documentezi inainte de a mai scrie astfel de articole pe site…si iti dau un sfat: Inainte de a impartashi opinia ta tuturor, te rog sa te documentezi mai bine sa te informezi mai bine, sa iei mai multe carti pro sau contra sa le citesti si apoi sa lansezi o opinie pe site. Iti multumesc si sa auzim numai de bine. Am sa ma rog pt. tine, Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa iti lumineze mintea si pashi spre adevar.


Ted UNITED STATES on 4 August, 2008 at 9:57 pm #

@Andrei:
te-am aprobat doar ca sa-ti spun, blah-blah-blah! Mai citeste de citeva ori ceea ce-ai scris, si dupa aceea spune-mi daca intelegi ceva. Daca nu intelegi, nu te mira prea tare: esti in aceeasi barca cu noi, ceilalti cititori ai tai.


Post a Comment
Name:
Email:
Website:
Comments: