După ce în prealabil, ajunsesem la rangul de „etichetă” în blogul domnului Alin Cristea (România Evanghelică) am avansat la acelaşi grad şi-n blogul domnului Dănuţ Mănăstireanu. Cum tăcerea domnului Alin Cristea era suspectă, mai ales după ce am ironizat o postare a lui în numele României Evanghelice în care mi s-a părut nepotrivit unul dintre termenii folosiţi în titlu, am chiar început să cred că neînfricatul şi redutabilul polemist într-ale „dreptăţii şi adevărului” s-a înmuiat… Dar nu era aşa! Aştepta ajutor bărbătesc!  Dacă au fost doi pe unul, să fie doi pe doi!

Admiraţia domnului Alin Cristea faţă de domnul Dănuţ Mănăstireanu (îmi cer iertare că nu pot pune toate linkurile aici, pentru că sunt multe!) nu a rămas nerăsplătită de ultimul.  Acesta, adică domnul Dănuţ Mănăstrireanu, proaspăt întors dintr-un retreat spiritual din Grecia (sau poate că şi-a găsit încărcătorul), l-a trasnformat pe domnul Alin Cristea în „caz”, pe mine în „etichetă”, alături de domnul Marius Cruceru şi doamna Rodica Botan.  Se anunţă o iarnă fierbinte!

Între timp, aştept ca domnul Dănuţ Mănăstireanu să pună linkurile la postările Rodicăi şi ale mele, care justifică presupoziţia sa:

Cei doi il considera pe domnul Alin Cristea pur si simplu periculos pentru blogosfera evanghelica si ar dori sa-l reduca la tacere.

Este oricum incredibil ca doamna Rodica, o „novice” într-ale blogosferei (caracterizarea aparţine domnului Alin Cristea) şi subsemnatul (pastorul, cu blogul în evidentă eclipsă calitativă în ultimele luni – tot domnul Alin Cristea) să putem reduce la tăcere ditamai România Evanghelică!  Mai ales că, domnul Alin Cristea trăieşte în România, munceşte în România, scrie în România şi pentru România, în numele României, etc etc.  Iar doamna Rodica Botan şi cu mine… pripăşiţi prin diaspora, citiţi de o mână de oameni… având locuri de muncă de câte (sau la mine de peste) 8 ore pe zi într-un domeniu nu al scrisului (Rodica) şi nu al patoratului (la mine, pastoratul fiind … voluntar! deşi full-time şi acesta!)  Cum să reduci la tăcere un… Mogul?

Deocamdată atât, aşteptând continuările la „cazul”domnului Alin Cristea.  Şi corecturile de rigoare, desigur, în baza propunerii domnului Dănuţ Mănăstireanu din finalul primului episod din „caz”, în care  propune să se facă curăţenie prin ogrăzile noastre, şi mărinimos s-a plasat pe sine primul în această nevoie de curăţenie.  Sau poate, va urma un cometariu de la domnul Alin Cristea, care-i va aduce precizările necesare întru corectitudine, adevăr şi dreptate.  (Ce naiv sunt!)

Închei cu un comentariu care i-a scăpat Domnului Mănăstireanu, scris de mine în finalul postării ce-am ironizat-o:

trebe să îl iubim (pe Alin) aşa cum este, e de-al nostru că-i de-al lui Isus. Şi să ne rugăm pentru el.

Va urma (dacă VA URMA).

Warning:

Post to Twitter * Post to Facebook **

Related posts:

  1. Se anunţă o iarnă fierbinte, partea a 2-a şi ultima Nu-mi place să mă laud, nu-mi stă în caracter.  Nici...
  2. România Evanghelică e … băieţel! Născută acum ceva vreme de Alin Cristea, „românia evanghelică”...
  3. Scurte (50) Asta se vrea (şi) ca răspuns lui Alin Cristea, la...

Related posts brought to you by Yet Another Related Posts Plugin.

18 comments for “Se anunţă o iarnă fierbinte!”

1

Ai grija ca ai cazut intre talhari, pe care culmea, ii ajuta si preotul care trebuia doar sa treaca pe alaturi.S-a oprit, s-a apropiat si ti-a tras un picior, iar acuma insista ca doar te-a testat, sa vada daca mai respiri. ;-) Ce ti-e si cu anglicanii astia…

September 10th, 2009 at 1:03 am
2

Chris,
asta din cauza unei noi exegeze a textului. Era prea obişnuit ca preotul să-şi vadă de drum. Era rutină. Toată lumea ştie versiunea asta. Şi-o zis, hai să dau şi eu un picior de ajutor. Acum devine interesant. Şi nu ştiu cum e mai bine, să-i las în pace, sau să fac şi eu exegeza celor scrise? Oricum, doi Moguli, contra doi nobodies. Şi, ai de grijă, că te vor lua şi pe tine în colimator!

September 10th, 2009 at 1:52 am
3

Stimate domnule Pope,
(spun asta cu toata sinceritatea si fara ironia apasata care caracterizeaza textul dvs., care din nou, in aceeasi maniera, vorbste “despre mine” nu “cu” mine.
Ma adresez deci, dvs., ca lider crestin care, sunt sigur poate si aborda serios, nu doar in nuta ironica un subiect.
Poate sunt naiv, dar cred in continuare ca putem purta un dialog civilizat, chiar daca nu impartasim acelasi worldview. Sau ma insel cumva?
Da. VA URMA. Si poate chiar reusim sa discutam, mai degraba decit sa ne scuipam reciproc.

September 10th, 2009 at 3:03 am
4

A propos de link-uri, si altele, lucrez in graba, contra cronometru, pe computerul altcuiva si atit am putut face, deocamdata.
Mai mult si, sper, mai bine, voi face cind ajung acasa.
In alta ordine de idei, ceea ce ati scris in finalul comentariului despre Alin este de apreciat, dar nu spala nicicum tratamentul nedrept din restul articolului si, mai ales, cumpana nedreapta cu care judecati blogurile evanghel;icilor romani.
Ati adastat vreodata pe blogul “vindecatorului” sau cel al lui Daniel Mitrofan, ca sa dau doar doua exemple? Ma mir ca mizeriile de acolo nu va deranjeaza deloc.
Este oare corect ce faceti? Sau este vorva, in cazul lui Alin de un “delict din dragoste”, datorat pretuirii ce i-o purtati sau dezamagirii cauzate de nadejni deimplinite in ceea ce-l priveste.
Socotesc, de asemenea, ca de-a dreptul perverse si nedemne sugestiile ca articolul meu este un soi de quid pro quo. Daca asta vreti sa credeti, este dreptul dvs. dar, daca vreti sa aflati,ceea ce spuneti este nu numai neadevarat, ci si profund nedrept.
Daca il veti intreba pe Alin, cu care stiu ce cel putin ati avut o relatie, va va spune ca lucrurile pe care i le-am comunicat eu, in priovat, sunt mult mai aspre decile cele pe care i le-ati spus dvs, in gura mare. ASta daca va intereseaza faptele si nu justificarea fara scrupule a pozitiei dvs.
Stiti bine ca pot scrie si eu in cheie ironica si chiart cinica, daca este nevoie. N-am facut-o pentruca cred ca dvs. faceti parte dintre oamenii sinceri, nu dintre scuipatorii de flegme, de care am parte din belsug in ultima vreme. Sunteti, cred, dintre cei care incearca sa gindeasca. Sper, din toata inima sa nu ma insel, dar nu se stie niciodata.
Ma opresc aici si probabil nu voi putea reveni curind la computer.

September 10th, 2009 at 3:14 am
5

…prima data mi-a venit sa zimbesc; am crezut ca-i gluma. Acu ca s-a ingrosat gluma…nu mai stiu ce sa cred.

Dupa cite imi amintesc, “the mogul” in cauza a creiat citeva situatii penibile pe bloguri…si noi am strigat doar care cum am putut…”ouch”, “aualeu”…”valeleu”…ma rog, fiecare in limba lui.

Eu am zis…”sa ma scoata de pe lista lui evanghelica”…N-am crezut nicidecum ca-i un gest de lasitate, dimpotriva – de barbatie…Am mai crezut ca umblu dupa pace si ca odata afara din lista dumnealui, o sa scap de periodicele vizite de examinare la domiciliul meu blogaresc si de comentarii nedorite…

In America poti sa pui afara un semn si sa spui “no soliciting”…si oamenii citesc, si te lasa in pace…

Acu, nu-i tot asa cu “ceata lui Pitigoi”…cu astia, dai intr-unul…si tipa doi…

Ted, un lucru e sigur…pe mine nu ma deranjeaza compania in care am fost aruncata, ci ma onoreaza; ramine de vazut insa daca nu cumva starea mea de “novice” nu ma va pune in disgratie fata de cei mentionati ca si mine in articolul respectiv…

September 10th, 2009 at 5:51 am
6
rodica botan

Raspunsul meu la articolul domnului Manastureanu…

http://rodicabotan.blogspot.com/2009/09/de-prin-alte-ograzi.html

September 10th, 2009 at 10:01 am
7

Domnule Mănăstireanu,
1. întrebarea mea este dacă cu textul în care aţi pomenit de câteva ori numele meu şi-n care am devenit o etichetă, vorbiţi „cu mine”sau „despre mine?” Asta nu e o întrebare ironică nici răutăcioasă, ci logică şi necesară. După ce aflăm răspunsul la întrebare, o să vedem dacă ne putem permite să dăm cu piatra în alţii.

2. Articolul dvs. a propus teza conform căreia eu îl consider periculos pe Alin Cristea pentru blogosfera evanghelică şi că aş vrea să îl reduc la tăcere. Dvs. nu aţi dat nici măcar un link sau un citat din care să reiese asta. Afirmaţia dvs. este o minciună! V-am răspuns ironic, şi aici nu worldview-ul are vreo semnificaţie, ci faptul că am rămas stupefiat de felul în care aţi abordat o problemă serioasă: total tendenţios, părtinitor şi inexact. Lucrul acesta nu vă face cinste.

3. Flegma nu eu am inventat-o ci dvs. într-un comentariu la un post anterior al dvs. După ce am comentat la postul dvs. (http://danutm.wordpress.com/2009/08/26/reforma-sistemului-american-de-sanatate/) mi-aţi răspuns că pe blogurile evaghelicilor din SUA nu au existat decât flegme. Mai târziu când am justificat punerea unui post de-al meu în categoria flegme, deschisă pe blogul meu în cinstea dvs. am avut un schimb de vorbe, cred eu civilizat şi ne-am despărţit cu bine, cu scuze (http://dorupope.com/2009/08/cash-pentru-rable-3/). Atunci mi-aţi spus că nu la mine v-aţi referit când aţi vorbit de flegme. Acum vorbiţi despre scuipare reciprocă. Dacă textele mele nu sunt flegme, atunci cine scuipă aici?

September 10th, 2009 at 3:26 pm
8

Ted,

Ne cunoastem de ceva vreme, chiar daca “virtual” deocamdata si stii prietenia ce ti-o port. Cu tine n-am avut niciodata vreun meci cum am avut câteva cu Alin. Si, nici acum nu sunt de acord cu unele concluzii pe care le-a tras public legat de cele scrise sau facute de mine sau de altii.

In acelasi timp, cred, din toata inima, ca blogosfera evanghelica are nevoie de Alin mai mult decat are nevoie Alin de ea. Si daca nu ar fi Alin ar trebui cumva sa il inventam.

Tu spui bine, ca locuiesti in State, lucrezi acolo, ai viata ta acolo. Ne bucura sa vedem ca gandesti romaneste si scrii romaneste, dar, in mod normal, bataliile tale sunt cu Obama, liberalismul teologic, samd.

Noi traim aici, in turnul nostru de fildes, cocoţaţi pe moţul Balcanilor, unde s-au scurs tot felul de cumani, ostrogoţi, fanarioti, etc. Avem nevoie de oameni ca Alin care sa dea cu vătraiul în scliviseala multora care se dau drept papi evanghelici, infailibili şi răspunzători doar în faţa lui Dumnezeu, nu şi a oamenilor. În America liderii umblă mai smeriţi în faţa turmei lor şi oricine le spune pe numele mic şi îşi permite să îi corijeze cu duhul blândeţii. La noi, cei în posturi corespondente, sunt intangibili şi plebea n-are cum să-şi permită vreun cuvânt de spus despre umblarea lor. Membrii bisericilor lor nu o pot face, aşa că Dumnezeu stârneşte duhul unora ca Alin pentru a-i atinge cu nuiaua dragostei Lui. Trebuie să joace cineva rolul profeţilor vechi testamentali care nu se sfiau să strige stăpânirii în faţă, vorbind despre consecinţele împietririi inimii lor, dacă aceşti lideri nu înţeleg să lase funcţionale mecanismele nou testamentale de dare de socoteală, corijare, mustrare, îmbărbătare, etc. Nimic nu e la întâmplare în lumea aceasta!

Poate că nu sunt nici eu de acord întotdeauna cum face Alin, dar recunosc că eu n-aş putea să o fac mai bine, aşa că mă abţin.

În ultima vreme am fost extrem de ocupat şi am pierdut şirul, nu ştiam nimic de răzbelul cu Alin şi cu Dănuţ. Azi am citit “noutatea” şi sper că mâine o veţi trece în uitare.

Îndemnul meu, dacă vrei să ţii seamă de el, este ca, decât să tragi concluzii pripite şi să te poziţionezi în spatele unei bariere ghimpate transatlantice, cred că ar fi mai bine să discuţi cu cei doi gentlemeni ca de la bărbat la bărbat, căutând pipa păcii şi nu securea războiului. Şi noi avem nevoi de tine, ca din când în când să ne spui cum ne vedem dinspre Northwest şi, cine ştie, poate că şi ţie îţi prinde bine un feedback dinspre locurile natale!

Domnul să-ţi dea har şi binecuvântare, prietene! Şi, poate că El va da să punem ibricul de-o cafea, fie ea şi Starbucks, într-o bună zi.

September 10th, 2009 at 3:27 pm
9

Domnule Mănăstireanu,
1. Fac eforturi să accept scuza cu graba şi computerul altuia, dar am piedici serioase, deoarece de când aţi postat articolul #1 despre Alin Cristea aţi mai postat câteva articole, la care aţi avut timpul să plasaţi linkurile necesare. Dacă problema ridicată de dvs. este serioasă, (şi este!), atunci erau necesare dovezile. Ba mai mult chiar, aţi postat un articol de dimensiuni mai serioase în care vorbiţi despre Alin. Aşa că nu ştiu dacă să cumpăr scuzele grabei, lipsei de computer, etc. Poate aţi fi avut timp să faceţi ceea ce aţi lăsat nefăcu iniţial, înainte de a merge mai departe!

2. Eu nu judec cu nici o cumpănă blogurile nici unui evanghelic. Nici ale lui Alin Cristea, nici ale dvs. Cine sunt eu să judec? Am păreri care mă reprezintă cu defectele (multe) şi calităţile (puţine) pe care le am. Dar nu cred că am judecat blogurile cuiva cu o cumpănă, fie ea dreaptă sau nedreaptă.

3. După ce mă acuzaţi că judec blogurile evanghelicilor, mă acuzaţi că am lăsat două bloguri nejudecate. Ştiu, graba…

4. Alin Cristea a vorbit „despre” mine şi nu „cu” mine într-un articol (http://romaniaevanghelica.wordpress.com/2009/08/21/una-buna-doua-rele-1/). Eu nu am nimic cu el, doar i-am spus pe privat că eu nu voi mai polemiza cu el, şi că-i las lui ultimul cuvânt, deoarece văd că-i place să aibă dreptate. Nu am avut nici speranţe de la Alin Cristea, nu am nici dezamăgiri. El şi-a arătat opinia cu privire la calitatea blogului meu în repetate rânduri, (vorbind „despre” mine şi fără să vă sesizaţi), eu am postat un articol cu privire la un singur post de-al lui Alin Cristea, cel cu „puţulica”. Acid articol, recunosc, dar nu cred că era ceva de nesuportat pentru Alin Cristea! Mai ales dacă urmăriţi ceea ce face el altora… Doctorul primise un pic de medicament din cele pe care le dă altora, dar nu l-am tăiat împrejur, nu-i aşa!?

5. Nu ştiu ce să cred. Am scris un singur articol în care am ironizat o postare de-a lui Alin, şi mi-aţi şi sărit la beregată că aş dori să-l reduc la tăcere sau aş sugera că este periculos… Alin Cristea a scris câteva articole în care caracteriza ca slabă sau în cădere performanţa blogului meu şi zeci de articole în care menţionează performanţe ale blogului dvs. Faceţi calculul şi spuneţi-mi ce să cred?

September 10th, 2009 at 4:04 pm
10

Dragă Mihai,

EU NU AM NIMIC CU ALIN CRISTEA! Este un om talentat în mai multe domenii, sârguincios, plin de imaginaţie, munceşte mult la ceea ce-i place, cercetează, citeşte, colecţionează (câteodată şi mesaje de pe mess pe care apoi le dă public fără permisiunea interlocutorilor ;-) ), scrie, se luptă, polemizează vijelios, e bătăios (calitate, după mine!), etc. etc.

Într-un post pe românia evanghelică a pus în titlu termenul de „puţulică”. Mie nu mi-a plăcut, şi la fel ca Alin când nu-i place ceva, am postat un articol ironic la adresa postării lui Alin. Dinspre Alin, tăcere totală! Intră în scenă Dănuţ Mănăstireanu, care mă acuză fără să aducă dovezi că eu îl consider periculos pentru blogosfera evanghelică şi că doresc să-l reduc la tăcere pe Alin Cristea! Şi nu o fac singur, ci cu o doamnă din Modesto, California, care, săraca de ea, a scris într-o noapte la supărare un articol şi s-a ulcat. Apoi i-a părut rău, şi l-a luat jos. Ei, dar „păsărica” zburase! Alin i l-a găsit, la re-postat la el pe blog, şi gata! Poţi citi articolul cu pricina la Alin, nu ştiu acum unde este. În finalul articolului, doamna cerea ca Alin s-o scoată de la blogrollul lui. Nu mai voia să fie „vizitată” de Alin. Cam atât ţin minte, dar poate să fie mai multe.

Acum Miahi dragă, tu eşti om serios şi matur. Fă şi tu un calcul sumar: cum am putea noi, şi dacă am vrea, să îl reducem la tăcere pe Alin Cristea? Şi dacă am face-o, ce câştig am avea? Cu ce ne-ar folosi asta? Vezi că până şi tu ai înghiţit idea că eu aş face aşa ceva, de aceea încerci să justifici de ce este nevoie de Alin Cristea. Sunt de acord cu tine! Este nevoie de Alin pentru tot atâtea motive câte ai scris, şi altele în plus!

Cred că eu am fost cel dintâi care l-am ajutat pe Alin să-şi facă blog (ei, am explicat şi eu sumar ce şi cum e cu blogul) şi cred că l-am şi sunat din SUA, sau am vorbit pe mess…? Nu-mi amintesc, e de mult! Şi până la nişte articole de-a mele din domeniul politic, nici nu cred că a fost vreo contră între mine şi Alin. Astfel, ceea ce se întâmplă are conotaţii politice şi nu altfel! Alin şi Dănuţ au fost contra Bush şi sunt pro Obama, eu cu şurub pe invers. Alin şi Dănuţ consideră pe alde mine,… well, întreabă-i pe ei! Dacă te uiţi pe blogurile lor, vei vedea!

În altă ordine de idei, nu este nici un rezbel între Alin, Dănuţ şi mine. Doar ne spălăm hainele (în public). Dacă Alin ar fi comentat la articolul meu, atât ar fi fost totul. Eu cu Alin nu simt nevoia să polemizez aşa că, nu aş fi răspuns la cometariul lui şi ar fi fost un „un-doi” rapid şi trecător. Dar Dănuţ s-a sesizat (cam cu întârziere, de aceea am nişte bănuieli) şi aşa a începu faza actuală de discuţii. Dar ştii ce, Mihai? Vor trece şi astea, repede, şi când vom găsi subiecte de articole mai acătării, le vom scrie.

Aşa că, te rog să fii liniştit. Nu cred că este nimic grav. Şi dacă mi se pare că este, eu nu voi mai scrie, aşa cum am decis să procedez cu comentariile lui Alin. O să aibă Alin şi Dănuţ dreptate iar eu o să consider că nu am pierdut (dacă totuşi am pierdut ceva) mare lucru, că viaţa este mult mai serioasă şi mai scurtă ca eu să mă lupt să am dreptate în blogosferă!

Domnul să fie cu tine. Cred că la anul voi reuşi să vin în ţară, şi să ştii că o să vreau să mă întâlnesc cu 4 bloggeri: Adamaica, Marius Cruceru, Mihai şi Vindecătoru. Cu unii la ceai, cu alţii la cafea! Aduc eu şi una şi alta! Să ştii că de la China încoace, m-am dat (şi) pe ceai! Am nişte oolong şi jasmine şi green de China şi de Vietnam, de să stea mâţa-n coadă! Cred că am adus ceai de … nu zic câţi dolari că poate mă citeşte nevasta şi mă ceartă că de-aia nu i-am cumpărat inelul acela cu diamant! Just kidding!

September 10th, 2009 at 4:49 pm
11
viorica

Noi traim aici, in turnul nostru de fildes, cocoţaţi pe moţul Balcanilor, unde s-au scurs tot felul de cumani, ostrogoţi, fanarioti, etc. Avem nevoie de oameni ca Alin care sa dea cu vătraiul în scliviseala multora care se dau drept papi evanghelici, infailibili şi răspunzători doar în faţa lui Dumnezeu, nu şi a oamenilor.

Ma intreb si eu ,dece va trebuie un Alin Cristea sa va rezolve problemele din tara .Dece il incurajati ,nu va dati seama ca il duceti direct in iad.Va trebuie un caine sa va pazeasca turma? Va incredeti in oameni mai mult ca in Dumnezeu? Dumnezeu nu isi va lasa turma pe mana cumanilor,ostrogotilor,fanariotilor niciodata ,numai daca o ia pe cale gresita isi pierde busola .

September 11th, 2009 at 5:37 am
12

Viorica,

Nu cred ca e foarte spiritual sa il compari pe Alin cu un caine… fie si doar la figurat. Nu cred ca asta este un exemplu prea bun pe care sa-l dai, intr-o discutie care este deja inflamata.

In rest, nu cred ca ai inteles esenta problemei. Si, daca nu ai stiut pana acum, Dumnezeu lucreaza prin oameni. Cand nu are incotro, foloseste magarite, pesti, corbi… dar exceptia confirma regula.

Ted,

Ma simt magulit ca sunt printre putinii blogeri romani pentru care intentionezi sa-ti faci timp sa-i vezi la proxima vizita in Ro, dar sa stii ca, la oprirea in Nord Vest (nu Northwest :-) ) parfumul cafelei ar fi de-a dreptul naucitor la o cafea in trei, tu, Patratosu si Rotundu. Eu n-as pierde o asemenea sansa, daca as avea.

Îti inteleg supararea… dar, de pe margine, ca simplu observator, zic ca pentru un tango e nevoie de doua persoane. Aici sunt ceva mai multe :-)

Sincer, am vazut si eu ca Alin a folosit in nu stiu ce context numele “scârbovnicului madular” si, pe bune, nu mi s-a parut cea mai potrivita ilustratie, dar, în acelasi timp, nu pot sa-l acuz de utilizarea lui in sens vulgar. Stiu ca in mediul nostru exista o pudibonderie care o bate pe a Domnului, si sunt de acord sa o pastram, (sincer mie mi-e jena, asa ca introvertit, cand se citeste din Biblie despre prepuţ, ţâţe şi alte chestii de genul acesta… ) dar trebuie să admit că Domnul a găsit cu cale să fie acolo.

Acum, dacă te-a deranjat mai mult decât m-a deranjat pe mine excesul lingvistic al lui Alin, cred ca era mai potrivit sa nu faci tu un exces chiar mai tras de par, daca ma pot exprima asa, cum a fost cu postul tau unde faceai România Evanghelică fetiţă, şamd… Sincer, nu m-a surprins foarte tare Alin, cu postul lui, dar tu m-ai lasat ca la dentist, fiindca nu ma asteptam sa intri in hora. Sa nu crezi insa ca te condamn… si ca pe Alin il scuz… nu am calitatea sa condamn pe nimeni si sunt sigur ca aceste ipostaze sunt exceptii si nu regula in viata voastra.

Pe de alta parte, este firesc să nu fii de acord cu unul şi cu altul, dar poate e mai bine ca în chestii care ştii dinainte că vor exploda să eviţi o abordare ochi pentru ochi, în favoarea unei convorbiri ca de la coleg la coleg, mai ales că l-ai năşit în tainele wordpress-ului. Ai fi putut să-i spui că în calitate de naş, de mogul şi de veteran al blogosferei evanghelice româneşti, (şi de episcop de Northwest :-) )vrei sa-l urechezi prieteneste pentru un exces pe care l-a comis in postul “x”.

Acum stiu bine ca e usor sa dau sfaturi altora, nu întreba duhul intaratat daca el face asa de fiecare data… fiindca o sa se jeneze un pic… mai mult…

Legat de implicarea in acest razbel a lui Danut, un alt om pe care-l respect si ma bucur ca exista, desi n-am avut ocazia sa-i strang mâna vreodata, dar nu as refuza nicicand sa beau un suc sau orice s-ar cadea la momentul respectiv :-) impreuna cu el, vreau să te asigur că atât cât îl cunosc pe el, nu este vorba de o conspiraţie!

In primul rand, pur si simplu Alin nu are nevoie sa fie aparat. Nu era pe muchie de prapastie sa fie nevoie de interventia unui alt proeminent bloger pentru a fi sprijinit. Si Alin nici nu da impresia vreodata ca ar fi in dificultate in vreun dialog mai aprins pe care l-ar purta… Cum sa iti spun, Alin e acel gen de om care isi poarta singur de grija, are gloante suficiente, pistoale de rezerva, nu se indoaie cand sufla vantul potrivnic, mi se pare ca la un moment dat nu stiu care membru de comitet sau diacon a trecut chiar la agresiune fizică împotriva lui şi asta nu l-a înmuiat de loc… Deci nu poate fi vorba de conspiraţie în primul rând fiindcă Alin nu avea nevoie de ajutor şi în al doilea rând fiindcă Dănuţ, un om care are probabil şi el imperfecţiunile lui, poate fi acuzat de orice dar numai de lipsa de integritate nu. Ei da, dar cate o exagerare are dreptul fiecare sa faca din cand in cand… aşa probabil şi cu Dănuţ care a bătut acel apropo că i se pregăteşte lui Alin debarcarea din blogosferă. Acum eu nu cred că a luat cineva în serios treaba asta, cu atât mi puţin cineva care îl cunoaşte şi pe Alin. Dar fiindcă spiritele erau deja încinse, fiecare a luat bucăţica care îi convenea în sprijinul poziţiei sale.

Eu mă bucur că nu ai de gând să duci în pânzele albe o asemenea neînţelegere. Şi m-aş bucura şi mai mult dacă aţi găsi căi pozitive de îmbunătăţire a relaţiei. Dincolo de perspectivele politice (apropos, nu pot să zic că am fost fan Bush, dar fan Obama nu sunt şi nu voi fi vreodata – na că vin şi eu în tranşee daca mai este loc!) care sunt vremelnice, cred că sharuim împreună o perspectivă eternă, de valoare. Să nu ne împiedicăm de una pentru a nu ne putea bucura împreună de cea care contează cu adevărat.

Închei aici cu precizarea ca îmi place şi ceaiul, dar ador cafeaua :-) Te salut în aşteptarea vremurilor când vom putea râde cu lacrimi de episodul acesta!

Ted Reply:

Mihai,
va trebui să „piaptăn” comentariul tău, pentru că despre anumite lucruri sau persoane, am decis să nu mai vorbesc. Aşa că, în Nord Vest o să beau cafea în trei… cu Pătrăţosul şi cu Adamaica, de exemplu. Sau poate… ceai! Că ştiu că Pătrăţosului îi plac ceaiurile. Cu tine ne dăm la cafea. Certamente! Să dea Dumnezeu vremuri mai bune.

September 11th, 2009 at 12:14 pm
13
DanutM

Domnule Ted Pope,
V-am trimis acum doua zile, pe adresa tedpope@gmail.com mesajul de mai jos. De vreme ce n-am primit un raspuns, si nu sunt sigur ca ati primit mesajul, vi-l transmit aici, ca sa fiu sigur ca va ajunge la dvs.
Mesajul nu este pentru difuzare, dar daca doriti sa-l faceti public, eu nu am nimic de ascuns.
Danut
__________
13 sept 2009
Domnule Ted Pope,
va trimit atasat raspunsul la intrebarile dvs.
Cu sincera pretuire, oricit de straniu ar parea,
Danut
_________________
Danut Manastireanu – Citeva comentarii legate de articolul România Evanghelică e … băieţel!

Născută acum ceva vreme de Alin Cristea, „românia evanghelică” a stârnit deja suficiente scântei în lumea blogurilor creştine.
____
Dupa cum bine stiti, acesta nu este nici singurul si nici cel mai “scinteios” dintre blogurile evanghelicilor romani. Daca aceasta dimensiune si nu persoana lui Alin va deranjeaza, de ce n-ati protestat pina acum fata de de mizeriile care se varsa cu perseverenta pe alte bloguri?
_____________
Noi ne întrebam dacă blogul acesta, moştenind caracterul agresiv şi bătăios al tăticului lui,
_______
Repet, n-ati mai vazut niciun astfel de blogger evanghelic prin preajma, de trebuie sa ajunga Alin “ciuca batailor”? Puteti spune sincer, ca inaintea lui Dumnezeu, ca blogul lui Alin este cel mai “agresiv” si mai “bataios” blog evangelic? Si daca nu, atunci de ce scrieti asa cum scrieti? Doar pentru ca v-a deranjat licenta lui de limbaj. Cred ca nu tine? Si e psihanalizabil.
_______
este fetiţă sau băieţel. Acum însă e clar: pe un fundal în care tăticul Alin trebuia să-i schimbe scutecele micuţei românii poreclită „evanghelică”, murdărite mai ales în urma unor meciuri cu Marius Cruceru şi Daniel Branzei pe traiectoria unui extaz de comentariu şi agonie de vindecător,
________
“Murdarite”, domnule Pope? Foarte interesant. Nu va simtiti deloc deranjat de dejectiile varsate fara incetare de Vindecator, pe care inteleg, dintr-un comentariu catre Mihai Ciuca, cum ca-l admirati (de vreme ce ii doriti apropierea – Imi vine sa zic “cine se aseamana se aduna”, dar dat fiind ca este marius si Adama in aceeasi lista, n-o fac; dar cu greu. Si cu ce se murdareste cineva avind “meciuri” cu Marius si daniel. Sau Alin nu e de nasul lor? Poate ca si lor, ca si noua, trebuie sa le spuna din cind cite cineva ca au ceva de schimbat. Caci altfel risca sa se ia prea in serios. Caci oameni suntem.
Sincer, chiar v-ati pierdut complet simtul masurii facind implicit comparatie intre Alin si Rasvan? In acest caz, ma tem ca ne ramin prea putin de discutat. In ce ma priveste, il prefer de o mie de ori pe Alin, cu toate umorile lui. El, cel putin, este un om cinstit. Si intreg la minte.
____________
şi luptându-se cu o scrisoare pierdută de-a Rodicăi Botan, când i-a desfăcut zic scutelece murdare pentru a-i împacheta funduleţul într-o haină pestriţă ţesută între teologie şi terapie, s-a dovedit fără echivoc sexul blogului: era băieţel! Avea…puţulică!
_________
Doamna Botan este si ea la fel de umorala ca si Alin. Fiind o femeie mai matura se controleaza insa mai bine, dar mesajul ei este de a agresivitate pe care cu greu a putut-o disimula. Textul este, evident, rezultatul unei enervari, nu al unui acces de spiritualitate. Aceasta o recunoaste si doamna. Tocmai de aceea a si retras textul.
Din pacate, Alin nu “iarta” asemenea lucruri. Ar fi fost mai bine sa se abtina, mai ales ca este vorba de o doamna, chiar daca una care ii este profund ostila (cred ca din nou este vorba de dezamagiri, care pot fi extrem de violente, ca toate adejdile inselate).
Asa cum am mai spus, Alin a sarit calul si merita ironia dvs., dar ceea ce urmeaza depaseste cu mult nivelul unei simple enervari. NU este numai ironic sau cinic, ci de-a dreptul vitriolant.
__________
Acum face sens stilul de cocoşel al blogului ce poartă nume de de femeie dar care nu a crescut mai mult decât o fetiţă, şi poreclă ce nu caracterizează conţinutul. De la unul care-mi critica postările despre Obama, mă aşteptam mai mult. Poate că nu ar fi rău dacă Alin ar recurge la puţină terapie. Într-un spirit omenos, ofer duşuri alternante fierbinţi-reci şi şocuri electrice gratuite.
_______
Cu alte cuvinte, domnule Pope, il faceti nebun pe Alin. Si daca un nebun nu este periculos si nu trebuie inlaturat dintre oameni, atunci nu stiu cine este. Asta este rationamentul meu si baza afirmatiei mele din primul post.
Va rog frumos, cititi acest text inainte sau in timpul dvs. de comuniune cu Dumnezeu sa vedeti ce vaspune. Ma indoiesc ca un crestin poate cu sta cu constiinta “neincretita” dupa ce scrie un asemenea text. V-o spun nu ca un sfint (sunt sigur ca nu ma banuiti de asa ceva :-( ) ci ca unul care a pacatuit de multe ori in acest fel.
Daca scrieti asemenea texte, va mai mirati ca primit reprosuri? Eu ma mir ca admiratorii dvs. va tolereaza asemenea lucruri, fara sa comenteze. Asta dovedeste ca nu va sunt prieteni.
__________
Am şi eu o întrebare: când va scrie Alin Cristea despre fetiţe, ce au ele, dacă băieţii au puţulică? Just asking!
__________
Aici deveniti dvs. licentios, facind acelasi lucru ca ri Alin, fara a numi “pasarica”. Si prin asta credeti ca ce ati facut e mult mai bun decit a facut Alin? Haideti sa fim seriosi, ca doar suntem oameni mari, nu copii.
PS. Am văzut că Alin mi-a acordat şi mie o atenţie în ochiul stâng, despre calitatea scăzută a blogului meu. De asemenea am văzut că Nici Mariu şi nici Daniel nu s-au sinchisit să-l bage în seamă. Eu în schimb m-am încumetat, pentru a-l ajuta pe Alin prin linkurile puse la dispoziţie să-şi crească şi el traficul pentru a urca mai sus în topurile de care este obsedat.
Semnat: un blogger cu blog de slabă calitate, dar care este de mai multă vreme fruntaş la Ze List şi la BlogRank. Dacă eu, cu slaba calitate reuşesc performanţa asta, atunci cât de slabe sunt blogurile lui Alin? Just asking (again!).
_____________
Aici, vorba lui Pavel, nu va strica sa va mindriti putin. Nu-i asa? Mai ales ca Alin nu va baga in seama?
Acum serios vorbind, si absolut sincer, desi n-am citit unde a scris Alin asta despre blogul dvs., cred ca este un lucru absolut nedrept si probabil scris tot la enervare, ca si textul dvs. Cred ca si un copil ar intelege asta. Facind aceasta afirmatie Alin isi pune sub semnul intrevarii credibilitatea. Credeti ca chiar se merita sa va aparati facind la rindul dvs. afirmatii nedrepte cum este cea cu obsesiile lui Alin legate de topuri.
Eu il stiu pe Alin de multa vreme. II stiu si calitatile si defectele (desigur, nu pe toate; pe asta numai Dumnezeu le stie), dar va asigur va a-l acuza ca e “obsedat de bloguri” este cel putin incorecta. Pe ade alta parte, toti ne uitam la trafic, inclusiv dvs. (tocmai ati facut-o mai sus), dar de la asta la obsesie, care este o patologie, este cam mult.
V-am scris pe privat, dvs. si nu despre dvs. pentru ca nu ma intereseaza chibitareala celor dornici doar de scandal.
Cred si eu ca avem lucruri mai bune de facut decit sa ne incaieram.
Imi pare rau ca ma socotiti mincinos in povestea cu computerul, dar nu am ce face. Ma intreb de ce oare v-as minti? Ce as avea de cistigat? Prieteni nu suntem si nici nu cred ca ma veti cauta sa bem ciondva o cafea impreuna. Va marturisesc ca atunci cind am fost in Seattle, anul trecut in octombrie, mi-a trecut prin minte sa va contactez si sa va propun sa ne intilnim. Dupa ce am citit tot ce ati scris despre mine, cred ca as fi facut o gafa imensa si m-as fi umplut de ridicol. Ce sa fac, am si eu naivitatile mele.
Dincolo de acestea si de pozitile care ne despart, vreau sa va asigur, orocit de implauzibil ar suna dupa aceste schimburi, de respectul si pretuirea mea crestina.
Daca doriti sa afisati acest text pe blogul dvs., sunteti absolut liber. Eu nu-l voi poune pe al meu, caci am spus deja ce aveam de spus. Ba chiar prea mult.
Si cred ca avem lucruri mai bune de facut decit de a purta asemenea polemici sterile.
Danut Manastireanu

September 15th, 2009 at 3:29 am
14

Ted…mai spune-mi odata in care directie s-o iau ca ma tot tem ca gresesc directia si o iau iara catre groapa…si numa ce m-am primenit si eu si…motanul.

Ca uitai sa-ti spun: de cind am auzit ca sint “umorala” …mi-am si luat motan pe blog. Gata…am postat si citeva buruieni si un cos de gunoi…poate poate ajung macar eu mogul -daca pe tine te-a trecut rindul…

Si cum zisei…Du-te sa-l vezi pe Motanul Ionica…vezi numa usurel sa nu cumva sa-l sperii… ca-i timid…
http://rodicabotan.blogspot.com/2009/09/blogaricaturi_15.html

September 15th, 2009 at 5:50 pm
15

Rodica Botan,
ia-o către Dumnezeu. Mereu către El. Nu greşeşti. Motanul tău… e ok de la distanţă. Sunt alergic la pisici.

September 18th, 2009 at 6:47 am
16

Ted,

poți să mă piapteni frate cât vrei că nu mă supăr… nici dacă o faci cu grebla! Doar să nu renunți la cafeaua aceea plănuită în Sud Est!

Apropos… și eu sunt alergic la pisici… ba chiar am un ghimpe mare împotriva lor de pe vremea când creșteam porumbei! Eh… uite așa ies în vileag păsărelele omului!

September 20th, 2009 at 5:27 am
17

Mihai,
pe tine nu îndrăznesc sa te piaptăn! textul îl pieptănam, ca să nu-mi calc cuvintul raspunzind la subiecte la care am promis ca nu mai abordez

September 24th, 2009 at 12:25 am