The Rev. Rick Warren, pastor of Saddleback Church in Lake Forest and one of America’s most influential Christian leaders, has embarked on an effort to heal divisions between evangelical Christians and Muslims by partnering with Southern California mosques and proposing a set of theological principles that includes acknowledging that Christians and Muslims worship the same God.
Paragraful de mai sus este preluat de AICI. Aşa după cum se vede dacă margeţi pe link, articolul a fost publicat în Orange County Register la 23 Februarie curent şi a fost reactualizat la 27 Februarie.
Personal nu am nimic cu musulmanii. Când am avut companie de limuzine, aveam angajaţi musulmani. Am lucrat şi eu la musulmani. Cei mai mulţi dintre ei oameni cumsecade. Ali vorbea mereu că vrea să omoare pe evrei… dar a şi plecat undeva într-una din ţările arabe ca să lupte pentru cauza lui Allah.
Nu cred că e o problemă a mânca cu musulmanii, a participa împreună la activităţi sociale sau culturale, a milita pentru cauze umanitare comune. Rick Warren încearcă de mult să construiască astfel de poduri între creştini şi musulmani. Asta nu-i greşit. Trăind împreună în aceleaşi cartiere şi confruntaţi cu probleme asemănătoare o astfel de conlucrare nu poate fi decât benefică pentru toţi cei implicaţi. Dar a pune alături Coranul şi Biblia şi a căuta puncte comune pentru a ajunge la concluzia că creştinii şi musulmanii se închină la acelaşi Dumnezeu e greşit.
Mai întâi, Coranul se va asemăna cu Biblia în anumite aspecte, doar Mahomed avea cunoştinţă despre Biblie, aceasta precedând Coranul cu sute de ani.
Dar faptul că ambele religii sunt monoteiste şi cer iubirea de Dumnezeu şi iubirea de aproapele nu este o bună bază de pornire. Este evident din citirea Bibliei că o asemenea iubire e imposibilă. Această imposibilitate a făcut moartea lui Cristos necesară! Musulmanii cred că Cristos a fost un profet dar nu de mărimea lui mahomed şi el nu a murit şi nici nu a înviat. Moartea, învierea şi revenirea lui Cristos sunt fundamentale pentru credinţa creştină. Musulmanii aşteaptă venirea celui de-al 12-lea imam şi acesta nu este Cristos!
Articolul mai arată că la o masă comună din Decembrie trecut, la care au participat 300 de musulmani după prezentarea unei pelicule create pentru această ocazie cele două comunităţi, creştină şi musulmană au căzut de acord că nu ar trebui „să se evanghelizeze una pe celalaltă!” Serios? De când nu mai vor musulmanii să cucerească (cu orice preţ) lumea pentru Mahomed? De când s-a suspendat porunca „mergeţi în toată lumea şi faceţi ucenici” a Domnului Isus? Dacă un creştin îşi iubeşte vecinul atunci aceasta dragoste nu îl obligă să-i aducă şi acestuia vestea mântuirii?
Acum, ceea ce mă sperie cel mai mult este scopul unui asemenea ecumenism. Că un creştin trebuie să iubească pe toţi oamenii, să trateze cu respect şi bunăvoinţă e adevărat. Dar dacă aceasta înseamnă la renunţarea la credinţe esenţiale creştinismului de dragul trăirii în pace (renunţare pe care musulmanii nu o pot face din cauza pedepsei cu moartea!) atunci nu sunt de acord. Desigur, o să întrebi cine sunt eu ca părerea mea să conteze! Păi, eu vorbesc în dreptul meu, pentru mine. Tu faci ce vrei!
Propun în final ca să ne numim cu toţii musulmani. Sau, de ce să renunţe creştinii la numele lor! Să renunţe mahomedanii şi ei să se numească creştini! Sau să descoprim un nume nou, cum ar fi „crislam”.

The Rick Warren, constructor de poduri by PERSPECTIVE CRESTINE, unless otherwise expressly stated, is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 United States License.
No related posts.
Related posts brought to you by Yet Another Related Posts Plugin.

on
on
on 


de acord. ramane sa-i vedem activitatea…
Bine zis ca Rick Warren se lupta de mult timp sa faca poduri, dar de fapt ăsta e unul din scopurile bisericilor emergente. Prin asta nu fac altceva decât sa arunce Biblia la coșul de gunoi.
Ted
Reply:
March 13th, 2012 at 10:19 pm
Pop Alexandru, ai citit ceva scris de Brian McLaren? E de speriat! Tipul e deştept, scrie extrem de bine, cărţile te captivează de nu le poţi lăsa din mână. Dar mai apoi te sperii de cele ce ai citit! Biblia nu e doar aruncată la coşul de gunoi: mai întâi e demontată concept cu concept, apoi e aruncată la gunoi. Ca să nu mai fie întreagă şi astfel să nu mai poată fi recuperată ca întreagă niciodată.
Observații foarte bune. În urmă cu 15 ani predicatorii baptiști fundamentaliști din America au fost singurii care au denunțat pe Rick Warren ca fiind unul ce face concesii ce compromit Evanghelia. Nimeni nu a luat în seamă acele caracterizări ale lui Rick Warren, sau dacă le-au luat în seamă le-au pus pe seama ultrazelului deplasat al fundamnetaliștilor. În orice caz, harismaticii nu au avut nimic de condamnat la Rick Warren tot acest timp. Acum că ies la iveală gravele lui devieri de la Scriptură este ușor să îl condamnăm, dar paguba pe care a făcut-o și o face Evangheliei nu mai poate fi reparată. Victimele sale sunt foarte multe și vor mai fi! Cred că același fenomen la scară mai redusă se întâmplă în societatea evanghelică a Românilor unde un oarecare Iosif Țon compromite Evanghelia harului și îndreaptă pe mulți pe calea rătăcirii cu noile sale învățături. Cei care au sărit în apărrarea lui și i-au condamnat pe predicatorii baptiști fundamentaliști ce i-au semnalat erorile, vor constata mai târziu că de fapt au apărat erezia și au pe conștiință pe cei mulți duși în rătăcire… Oare învățăm ceva din istorie?
Ted
Reply:
March 13th, 2012 at 10:17 pm
Albu, fundamentaliştii sunt acuzaţi de inflexibilitate, de bigotism, de alte cele. Toate rele în acest veac al relativităţii. Daor că fundamentaliştii par a fi singurii care au… temelie! Restul credincioşilor se mişcă ca trestia-n vânt. Depinde de unde bate vântul şi e doar o chestie de timp până trestia se va frânge…
The man is seriously deluded!
Ted
Reply:
March 13th, 2012 at 10:10 pm
Ryan, RW maybe just confused. For now! We’ll see what becomes of it with time!
E interesant cum totul incepe cu o trezire religioasa, cu multa fervoare, cu rugaciune si dedicare. Apoi miscarea creste castiga adepti, 2-3 generatii mai tarziu se institutionalizeaza, devine main stream. Zelul si fervoarea de la inceput sunt inlocuite cu preocupari mai corecte politic. Chiar elementele pentru care numarul de adepti a crescut sunt pierdute.
E o contradictie aici. Deci “we’ll witness to each other out of neighbourly love dar nu spre convertire. Nu stiu cum vine asta.
Ii marturisesti cuiva Evanghelia, dar nu vrei sa se converteasca? Cred ca R.W. face niste piruete care nu duc la nimic bun. Nu cred ca cineva in good faith studiind cele doua carti sacre gaseste ca Allah si Yehova sunt la fel.
O sa se trezeasca si el ca in povestea cu arabul si camila.
One cold night, as an Arab sat in his tent, a camel gently thrust his nose under the flap and looked in. “Master,” he said, “let me put my nose in your tent. It’s cold and stormy out here.” “By all means,” said the Arab, “and welcome” as he turned over and went to sleep.
A little later the Arab awoke to find that the camel had not only put his nose in the tent but his head and neck also. The camel, who had been turning his head from side to side, said, “I will take but little more room if I place my forelegs within the tent. It is difficult standing out here.” “Yes, you may put your forelegs within,” said the Arab, moving a little to make room, for the tent was small.
Finally, the camel said, “May I not stand wholly inside? I keep the tent open by standing as I do.” “Yes, yes,” said the Arab. “Come wholly inside. Perhaps it will be better for both of us.” So the camel crowded in. The Arab with difficulty in the crowded quarters again went to sleep. When he woke up the next time, he was outside in the cold and the camel had the tent to himself.
Ted
Reply:
March 13th, 2012 at 10:08 pm
Radu Gheorghe, trist dar adevărat.
istorisire preluata de aici http://camelphotos.com/tales_nose.html
Frate Ted
Miroslav Volf ( Yale University), a scris o carte, ” Alah, a Christian Respons” .
Nu am citit cartea, dar am citit ceva comentarii in jurul ei in care M.V. afirma ca soluția păcii mondiale ar fi ajungerea la intelegerea ca de fapt musulmanii si Crestinii se închina aceluiasi Dumnezeu.
Cartea a a fost recomandata de unii lideri crestini ( Brian Mclaren, Philip Jenkins)
Emanuel Contac a găzduit o discuție destul de aprinse pe blogul domniei sale in jurul acestei cărți
Exista si o mișcare Ecumenica ” Un cuvint comun” prin care se încearcă sa se UNESCO aceste doua religii.
http://www.acommonword.com/
Acum se pare ca si Warren sa aliniat cu ei.
Modelul ” Rick Warren ” este urmat si copiat de multe megachurches ( City Bible/Bible Temple in PLTD) , așa ca
nu m-as mira ca aceasta mișcare sa crească ca ciupercile după ploaie …
Ted
Reply:
March 13th, 2012 at 10:07 pm
Gabi Bogdan, escatologia dispensaţionalistă care înţelege că în vremea sfârşitului va fi o unire a credinţelor (ecumenism) vede în acţiunile unor denominaţii şi lideri creştini împlinirea acelei perspective. Ceea ce trebuie să decidem înainte de toate este dacă Dumnezeul la care se închină creştinii este acelaşi cu Dumnezeul la care se închină musulmanii. După ce stabilim asta putem să discutăm despre ce avem de făcut împreună cu semenii noştri. Că de făcut împreună lucruri cu alţi oameni de alte credinţe este posibil, este necesar şi este bine. Dar dacă vrem să începem colaborarea de la a ne închina la acelaşi Dumnezeu, atunci tentativa aceasta nu are sorţi de izbândă decât în împlinirea escatolgiei dispensaţionaliste. Şi după cum merg lucrurile s-ar putea ca dispensaţionaliştii să aibă (deocamdată) dreptate.
Corectare “UNESCO” = uneasca
Am primit un link http://pastors.com/rick-warren-on-muslims-evangelism-and-missions/ unde se vede pozitia lui Rick Warren care se pare ca e diferita de ce a spus reporterul citat.
Se pare ca am cazut toti in aceeasi greseala de a nu verifica sursele. Am propagat si eu mai departe cele scrise. Acum trebuie sa ma pocaiesc.
Ted
Reply:
March 13th, 2012 at 9:51 pm
Radu Gheorghe, ai dreptate. Ce mă doare este că sunt unii care trebuie mereu să dea dezminţiri mai târziu, când ar fi putut evita lipsa de claritate de la început. Rick Warren e un tip deştept dar unele din acţiunile sale au ridicat semne de întrebare şi cred că de aici porneşte controversa.
Doar o mica rectificare pentru fratele Ted: Biblia (Vechiul Testament pe atunci) a fost scrisa cu mai bine de 1000 de ani inaintea coranului (sic!), 500 avand numai NT.
Ted
Reply:
March 13th, 2012 at 9:47 pm
Lucian, mulţumesc de precizare. În articol eu menţionez Biblia nu Vechiul Testament. Biblia ca întreg a fost recunoscută cu doar sute de ani înainte de apariţia Coranului. Vechiul Testament terminat cu, aşa cum spui, cam o mie de ani înainte de Mahomed, Noul Testament este scris între anii 50 şi 96 (sau 70 după alţii) iar Canonul acestuia este amintit în (aproape) forma de astăzi de către eusebiu pe la anul 300 (uite aici linkul lucrării lui Eusebiu http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf201.iii.viii.xxv.html).
De ce mă refer la Biblie şi nu la Vechiul Testament? Deoarece Coranul aminteşte despre Eesa fiul Mariei în surele 3:45, 3:59, 4:171 şi altele.
Asa este! Ai dreptate. Este bine mai ales pentru cei care ar avea ceva de comentat in dreptul preaparitiei coranului etc. (care la drept vorbind arata ca o parafrazare de proasta calitate a Vechiului Testament).
Recomand cititorilor cartea “Cresterea bisericii sau seducerea bisericii?” aparuta la ed. Agape si in care este discutata si cartea lui Warren “viata condusa de scopuri” plus alte articole cu referire la acest curent de expansiune a bisericii.